איך לכתוב פוסט מושך

הפוסטים של Tabello

מידי חודש, אנחנו מייצרים עבור קהל לקוחותינו רחב מאות פוסטים בחודש. הפוסטים שלנו מושכים, יוצרים קשר עין עם לקוחות פוטנציאליים של העסקים להם אנו כותבים, ומניעים לפעולה.

רוצים גם?

בעלי עסק? רוצים שנכתוב לכם פוסט מושך?

איך לכתוב פוסט מושך

כך יוצרים תוכן משכנע בעולם דיגיטלי עמוס מתחרים ורעשים: טיפים לאמנות הפנייה לקהלים רחבים ויצירת רושם מתמשך עליהם לצורך הנעה לפעולה

 

היקף התוכן הדינאמי שעולה ברשת מדי יום הוא עצום ומשתנה ללא הרף, כאשר ההערכות נעות בין מיליונים למיליארדי פוסטים, מאמרים, בלוגים, סרטונים ועדכוני מדיה חברתית מדי יום. ריבוי הפלטפורמות מספק במה אדירה להעלאת תכנים. ובתוך כל האוקיינוס האדיר הזה גם אתם רוצים לבלוט. אז איך מצליחים לעשות, או במילים אחרות, איך לכתוב פוסט מושך?

ראשית, יש לדעת מי קהל היעד שלכם. המשמעות היא הבנה ברורה מיהו: מה ההעדפות שלו, הצרכים שלו, הנקודות הכואבות לו, ומה ידבר אליו הכי טוב (בדיחות, תובנות חדשותיות, מחקרים מדעיים, ממים, ועוד). ההיכרות הזו, ככל שתהיה אינטימית יותר וחדה יותר, כך תצליח לאפשר לכם להניע אותו לפעולה (קנייה, הרשמה, קריאה, משובים, פעולה חברתית, וכו’).

התחילו במשפט מחץ

משיכה מיידית של תשומת לב הקהל חיונית כדי להגיע לליבו. את ה”חכה” אתם יכולים לשלוח בצורת שאלה מעוררת מחשבה, נתון מדהים, אנקדוטה שובת לב או אמירה נועזת. פתיחה חזקה וממוקדת תקבע את הטון של המשך הפוסט ותפתה את הקוראים להמשיך לקרוא.

מיקוד ובהירות

סביבת הרשת אינה אוהבת טקסטים ארוכים מדי, וגם לא משפטים ארוכים, או פסקאות ארוכות. לכן יש להקפיד על מסרים תמציתיים וברורים. התייחסו לתוכן שלכם כאילו הייתם צריכים לנסח ראשי פרקים של מסמך: מיקוד במסרי מפתח. עירור העניין של הקורא באמצעות טיזרים ועובדות מרגשות/ מפתיעות/ מושכות. הומור תמיד עוזר. הבטחה תמיד חיונית (מה הקורא מרוויח מהקריאה ומפעולה בהמשך למסרים שאתם מעבירים לו).

סיפור תמיד עובד טוב

כל קורא, בכל גיל, אוהב שמספרים לו סיפור, לכן כדאי להפוך את התוכן לסיפור בעל עלילה כדי לחבר את הקורא אליכם. בין אם זו חוויה אישית שלכם, מקרים מעניינים שקרו איפשהו בעולם, או סתם תרחיש בדיוני מרתק שאתם יוצרים – זה עובד הרבה יותר מאשר טקסט יבש ומנותק רגשית מהקורא.

עודדו מעורבות

הזמינו את הקוראים שלכם להשתתף באמצעות דיאלוג שבו גם להם יש מקום והם יכולים לבטא את דעתם, חוויותיהם, תחושותיהם, רצונותיהם, כאביהם, צורכיהם, וכו’. יצירת קשר אינטימי עם קהל הקוראים שלכם מסייע לשמר אותם ולהבטיח את חזרתם לפוסט/בלוג שלכם בפעם הבאה, שבה ירצו להבטיח אוזן קשבת, תחומי עניין משותפים ומענה לבעיותיהם.

 

ממים מדליקים את הוויראליות

בתקופת הקורונה הרשת העולמית מלאה בממים, סרטונים, בדיחות, גיפים, משפטים מצחיקים, תובנות מטורפות, סיפורים ביזאריים, ועוד חוויות שאיחדו את קהל הסובלים העולמי ויצרו הקלה מהמצוקה של הסגר. אין מה לעשות – אלמנטים חזותיים תמיד עובדים יותר מהר ולעיתים גם טוב יותר מאשר טקסט אינסופי. לכן חשוב מאוד להשתמש באמצעי זה כדי להעשיר את המסרים שלכם, לגוון את דרכי הפנייה לקהלי היעד ולגרום להם להפוך את התכנים שלכם לוויראליים. גולשים מעדיפים לשתף מסרים חזותיים יותר מאשר מסרים מילוליים ארוכים.

לא לשכוח: קריאה לפעולה

אז איך לכתוב פוסט מושך?  הרי בסופו של דבר, כוונת הפוסטים/בלוגים שלכם היא להשפיע על קהל הקוראים. לכן חשוב מאוד להניע אותם לפעולה ולמעורבות – רכישת מוצר/שירות, הרשמה לניוזלטר שלכם, מעקב אחריכם במדיה החברתית (לייק ללייק), הפצה ויראלית של הפוסטים שלכם, הצטרפות לקבוצה עסקית/חברתית, ועוד ועוד פעולות שיהפכו את המסר שלכם לבולט ונפוץ כמה שיותר.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות