מה ההבדל בין כתיבת תוכן לדף נחיתה לעומת אתר אינטרנט?
מהו דף נחיתה? מה ההבדל בינו לבין אתר אינטרנט? וככל שיש הבדל- האם גם בתוכן אותו הם מכילים יש איזשהו שוני? במאמר קצר זה ננסה לתת מעט רקע על עולם כתיבת התוכן של דף נחיתה לעומת הכתיבה לאתרי האינטרנט השונים.
מהו דף נחיתה
ראשית, נמפה את סוגי הדפים ונעמוד על ההבדלים שבין דף נחיתה לבין אתר אינטרנט באופן כללי. ככלל, דף נחיתה הינו דף אינטרנט- שנועד להניע את הגולשים לפעולה כלשהי; תהא זו מסירת מידע נוסף, פעולת רכישה מסוימת, הרשמה או אפילו השארת פרטים ליצירת קשר. עסקים רבים ומגוונים – הן גדולים הן קטנים – עושים שימוש תדיר בדף נחיתה, זאת לצרכים שיווקיים.
דפי נחיתה: משווקים ומניעים לפעולה
על מנת שהשיווק אכן יהיה מוצלח בעזרת דף הנחיתה, ישנם מספר כללים שעליהם יש להקפיד, ואלו הם: דף הנחיתה צריך להתאים לקהל היעד של העסק. לשם המחשה, לא מומלץ לעטר דף נחיתה של משרד עורכי דין- בתמונות של נופשים בבגדי ים. התאמה נוספת לקהל היעד היא של השפה ואופן הפנייה, כלומר התוכן המילולי. עסקינן בתשומת לב למשתנים כגון הגיל של קהל היעד, מגדר, מקום מגורים, תחביבים ועוד כהנה וכהנה. הכלל השני אליו יש לתת את הדעת בבואנו ליצור דף נחיתה מוצלח, הינו מיתוג.
מומלץ שמיתוג ועיצוב דף הנחיתה יהיה דומה לעסק, וכמו כן שיתאים לקהל היעד ולמסר הרצוי. המסר מוביל אותנו לכלל השלישי, והוא בהירות: המסר המועבר צריך להיות ברור ולא מעורפל או רב משמעי. כלל נוסף הינו אופטימיזציה- כלומר תוכן נהיר, קריא ונגיש לכולם. באשר לדף הנחיתה עצמו, מומלץ שייטען באופן מהיר, על מנת שהגולשים לא יאבדו עניין לטובת עסקים מתחרים. הכלל האחרון הוא לשלב בדף המלצות וחוויות חיוביות של לקוחות קודמים; זאת, על מנת לשדר מוניטין, מקצועיות ואמינות.
זקוקים לשירותי כתיבת תוכן?
צרו קשר:
כתיבת תוכן לאתר אינטרנט
מן הצד השני, יש את הכתיבה לאתרים: מובן שגם כאן נדרשת כתיבה איכותית ומקצועית, אך נוסף על כך אותה מקצועיות נדרשת גם מבעל האתר או העסק עצמו- שכן הוא מכיר טוב מכולם את המוצר או השירות המדובר. מסיבה זאת, ראוי לתאם תחילה שיחת היכרות בין כותב התוכן לאתר- לבעל העסק, על מנת לתאם ציפיות ועמדות.
לרוב, כתיבת תוכן לאתר אינטרנט תתחיל בהקדמה קצרה ומושכת- שתפקידה לגרום למבקר באתר לרצות להמשיך בקריאת התוכן. כלומר, כאן ניכר הבדל משמעותי בין שני סוגי הכתיבה: בעוד שבדף נחיתה יש הנעה לפעולה, באתר אינטרנט יש משיכה של הגולש להישאר באתר. לעומת זאת ישנה גם נקודה משותפת, והיא התאמת התוכן לקהל היעד: על הכותב להכיר את התחום ואת עולם התוכן של העסק. אך בכתיבה לאתר אינטרנט נקודה זו מקבלת משנה תוקף, שכן מדובר בכתיבה יותר אינפורמטיבית: בין אם על המוצר, השירות או החברה המספקים אותם, הכתיבה לאתר באה לשפוך אור ולספק מידע.
דומה אבל שונה
אז כפי שניתן להבין מהסקירה שביצענו, ישנם מספר הבדלים בין כתיבת תוכן לאתרים לבין כתיבת תוכן לדף נחיתה: בין אם זה במבנה או במטרה. לכן, יש לוודא במעוד מועד מה אנו רוצים להשיג. ההמלצה שלנו – לפני שאתם מתחילים להקים משהו – דף נחיתה או אתר, תחשבו טוב טוב מה אתם מחפשים ממנו. האם אתם רוצים מעין כרטיס ביקור, או דף ממוקד ושיווקי? האם אתם רוצים לספק מידע על העסק או בעיקר למשוך לקוחות?
רוצים לבנות מאגר לקוחות דרך האינטרנט? אנחנו כאן כדי לעזור
בין אם אתם מעוניינים להקים דף נחיתה, ובין אם אתם רוצים לבנות אתר אינטרנט (או שכבר יש לכם אחד) כדי למשוך לקוחות חדשים לעסק, אתם צריכים תוכן. התוכן יסביר לקוראים לאן הם הגיעו, מה אתם מציעים להם, ומדוע כדאי להם להפוך ללקוחות של העסק, כלומר ללקוחות שלכם. אם אתם טובים בכתיבה שיווקית, ויודעים כיצד למשוך לקוחות באמצעות כתיבה – מה טוב.
יתכן שתעדיפו, כמו עסקים רבים, לפנות לכותבי תוכן מקצועיים שיכתבו לכם את התוכן לאתר או לדף הנחיתה. וכאן אנחנו – טאבלו, נכנסים לתמונה. במרוצת השנים כתבנו אלפי כתבות תוכן ודפי נחיתה למגוון רחב של עסקים, למטרות שיווק, כתיבת תוכן לקידום אתרים ומה לא. אנחנו גם נדע לקשר אתכם לבוני אתרים ודפי נחיתה מומחים, כדי שההחלטה שלכם תצא מושלמת.
מעוניינים? פנו אלינו באמצעות הודעת טקסט קצרה בתיבה ממש פה, או שלחו ווטסאפ ל- 0546871790.