כתיבה שיווקית מאמרים – כך תעשו את זה נכון

עולם הפרסום עבר שינוי דרמטי בשנים האחרונות, כאשר רוב רובו של הפרסום מתנהל ברשת. רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט הם המקום שבו עסקים, שירותים, חברות ומשווקי מוצרים מנסים לשכנע לקוחות להגיע אליהם, אבל כדי שזה יקרה התוכן צריך להיות איכותי. העובדה שהרשת מוצפת בתכנים הופכת את האתגר הזה להיות קשה עוד יותר, אבל כאן נעזור לכם להבין איך כותבים בצורה שיווקית שתשכנע לקוחות להגיע אליכם.  

מי קהל יעד 

כאשר אנחנו מדברים על כתיבה שיווקית מאמרים, הדבר הראשון שעלינו להבין הוא מי קהל היעד אליו אנחנו פונים. מחקר אודות קהל היעד הוא דבר חשוב כיון שכתיבה שמיועדת לקהל מסוים לא בהכרח תשכנע קהל אחר. לדוגמא, אם הקהל שלכם הוא גברים צעירים הכתיבה תהיה בסגנון מסוים, ואילו עבור נשים מבוגרות הכתיבה תהיה בסגנון שונה בתכלית. הגדרת קהל היעד גם תעזור לכם להיות ממוקדים יותר בכתיבה, דבר שחשוב בעידן שבו יש הצפת מידע.  

זקוקים לשכתוב טקסט? כתבו לנו

כתיבה שיווקית מאמרים

התאמת כותב התוכן 

בהמשך לסעיף הקודם, הדרך הטובה ביותר להגיע לליבו של קהל מסוים היא לתת למי שנמצא בקהל היעד הזה לכתוב את התוכן. בכל הנוגע לכתיבה שיווקית מאמרים, רצוי שיהיו לכם כותבים ממגוון קהלים, כדי שלכל תחום תוכלו להתאים כותב שיוכל בצורה טבעית לפנות אל קהל היעד הרלוונטי. אחרת, יהיה קל יותר לזהות שהכתיבה נועדה לשכנע ולא מגיעה ממקור אותנטי. 

  היכרות עם הנושא 

כאשר אנחנו ניגשים לכתיבה שיווקית מאמרים, יש מקרים שבהם אין לנו היכרות על הנושא, ואנחנו צריכים ללמוד אודותיו ממקורות חיצוניים. במקרים שבהם אין ברירה אין יותר מידי מה לעשות, אולם אם אפשר מומלץ למצוא כותב תוכן שמכיר את הנושא בצורה בלתי אמצעית, או לכל היותר יוכל לערוך שיחה מקדימה עם מי שמעוניין לבצע את השיווק. ככל שהידע מגיע מהמקור שלו, כך הוא אמין יותר, ומי שקורא את המידע ישתכנע בסבירות גבוהה יותר לגביו.  

  היו עדכניים 

אחת הבעיות שניתן לראות בכתיבה שיווקית מאמרים היא כתיבה לא עדכנית, דבר שקורה בדרך כלל כאשר המידע מגיע לכותב באמצעות תוכן לא מספיק איכותי. בכתיבה לא עדכנית הלקוח עלול להרגיש שהמוצר לא רלוונטי עבורו, כיון שיש בשוק מוצרים או שירותים מתקדמים יותר. בעידן שבו כולם רוצים להיות כמה שיותר עדכניים, הכתיבה שלכם צריכה להכיל את המידע הכי רלוונטי שיש בתחום.  

 כתיבה אינפורמטיבית 

בכל הנוגע לכתיבה שיווקית מאמרים, אחד העקרונות הכי חשובים שלא פעם כותבי תוכן לא מקפידים עליו הוא כתיבה אינפורמטיבית. לקוח שקורא את המאמר שכתבתם רוצה לדעת האם השירות או המוצר הללו רלוונטיים עבורו. המטרה שלכם היא כמובן לשכנע אותו שכך הם פני הדברים, אך כדי שזה יקרה עליכם לספק לו כמה שיותר מידע אודות המוצר, רצוי כמובן מידע רלוונטי. הבעת דעה ביחס למוצר היא דבר לגיטימי, אך רק בתנאי שהיא לא מגיעה על חשבון מידע שחשוב לדעת עליו.  

בהקשר הזה כדאי לציין את חשיבותם הרבה של נתונים. גם אם זה נראה לכם יבש ולא מעניין, בסופו של דבר הקוראים שלכם ירצו לדעת פרטים טכניים אודות המוצר או השירות. אל תהססו להטמיע אותם בתוך המאמר וכך תעניקו לקורא תחושה שהוא מכיר את המוצר היטב.  

התמקדו ביתרונות שלכם 

לא משנה עבור איזה תחום אתם מבצעים כתיבה שיווקית מאמרים, סביר להניח שיש לא מעט מתחרים שלכם בתחום הזה. המאמר שלכם צריך להתמקד בלמה לקבל את השירות מכם, ולא בפסילה של המתחרים. לקוחות לא אוהבים להגיע לעסק רק בגלל שהם לא מצאו אלטרנטיבה טובה יותר, ואתם עלולים להעביר להם את התחושה הזו אם רק תכתבו נגד נותני שירות אחרים. נסו להתמקד ביתרונות של העסק שלכם או ברמת השירות שאתם מציעים, בלי להזכיר כלל את המתחרים שלכם.  

 סיימתם? קראו שוב את המאמר 

אחרי שהקפדתם על כל הכללים שנתנו לכם כאן לטובת כתיבה שיווקית מאמרים, הדבר האחרון שחשוב לעשות הוא לעבור על המאמר שכתבתם ולראות האם הוא מצליח להשיג את התוצאה הרצויה. לעיתים במהלך הכתיבה אנחנו לא שמים לב לניואנסים קטנים שנפלטים לנו, אולם בקריאה חוזרת של המאמר נוכל לתקן אותם, לחדד ניסוחים, ולשפץ את המאמר שכתבנו כך שהוא יוכל להיות טוב יותר. את הקריאה החוזרת כדאי לבצע לאחר זמן מה ולא מיד בסיום הכתיבה כדי לתת לראש שלכם להגיע רענן לקריאה. נסו לחשוב האם המאמר משכנע אתכם, ואם לא מה ניתן לתקן כדי שהוא יהיה כזה.  

לסיכום 

כתיבה שיווקית מאמרים היא אתגר לא פשוט בעידן שבו אנחנו חיים, אולם אם מקפידים על מספר עקרונות היא בהחלט תוכל להביא תועלת למוצר או לשירות אותו אתם רוצים לשווק. היכרות עם הנושא, מחקר אודות קהל היעד וכתיבה אינפורמטיבית הן חלק מההמלצות שנתנו לכם כאן על מנת לבצע כתיבה שיווקית יעילה.  

כלי נגישות