כתיבת תוכן מקצועי
אחד השירותים העיקריים שאנחנו, Tabello, מספקים, הוא שירות כתיבת מאמרים בתשלום.
מי מזמין מאיתנו מאמרים? למה אנשים מוכנים לשלם על מאמרים? וכמה זה בכלל עולה? כל זאת ועוד, במאמר שלפניכם.
מי משלם על תוכן?
להקים אתר אינטרנטי, מכל סוג שהוא, ולאחר מכן להצליח לתחזק אותו ולשמור על רמה גבוהה, הם אינם דברים פשוטים כלל, בטח ובטח בזמן שעולם התוכן האינטרנטי רק הולך ומתפתח, וכמות התכנים שמגיעים למנועי החיפוש השונים רק הולכת וגדלה.
אחד מתחומי ההתעסקות הגדולים והחשובים ביותר בכל הקשור לאתרי אינטרנט, הוא כמובן נושא התוכן של האתרים, או בשפה המקצועית “כתיבת תוכן”. מדובר אפוא במידע עצמו שנמצא באתרים השונים, באופן וסגנון הכתיבה והניסוח שלו, שכן כל אלו ועוד משפיעים באופן ישיר על רמת חשיפת האתר שלכם בפני קהל היעד הרלוונטי שגולש באינטרנט.
לשם כך, ועל מנת לסייע לבעלי האתרים השונים בשמירה על חשיפה גבוהה ואיכותית במנועי החיפוש, קיים שירות כתיבת תוכן בתשלום, שמספק כתיבת תוכן איכותי ומקצועי שמסייע רבות להצלחתם של אתרי האינטרנט. אז במה בדיוק מדובר, כמה זה עולה ואילו דרכים קיימות לקבלת השירות המדובר? על כל זאת ועוד נרחיב היום.
זקוקים לשירותי כתיבת תוכן?
צרו קשר:
כתיבת מאמרים בתשלום: מה זה בכלל אומר?
אז מה זה בכלל שירות של כתיבת מאמרים? אם כן, כתיבת מאמרים בתשלום או כתיבת תוכן בתשלום, הינו שירות אשר ניתן על ידי כותבי תוכן, שתפקידם הוא ליצור ולכתוב תכנים שונים, בהתאם לצורך, עבור אתרי האינטרנט של הלקוחות שלהם. סוגי התוכן אותם ניתן לכתוב הינם רבים ומגוונים, כפי שנרחיב בהמשך, אך באופן כללי כתיבת המאמרים תפקידה לסייע במספר מישורים:
- תכלית האתר – כתיבת המידע עצמו אותו הגולשים מחפשים באתר.
- עיצוב האתר – תוכן האתר צריך להיות תואם לתבנית הבסיס על פיה מעוצב האתר.
- התאמת התוכן לקהל היעד – כתיבת התוכן מתבצעת בהתאמה לקהל היעד. זאת באה לידי ביטוי במובנים רבים כגון משלב השפה, מילים וביטויים מתוך שפה מקצועית בהקשר לתוכן עצמו, הצעות שונות באתר וכדומה.
מהי החשיבות של כתיבת תוכן איכותית לאתר שלכם?
לאחר שהבנו מהי כתיבת תוכן בתשלום באופן כללי, חלקכם ודאי תוהים מדוע בכלל חשוב להשקיע, כבעל אתר כזה או אחר, בתשלום לכותב תוכן שיכין עבורי את המאמרים לאתר, ולא לכתוב אותם בעצמי. ובכן לכתיבת תוכן מקצועית ישנם מספר יתרונות, ואלו הם:
- קידום אורגני – ראשית כל, כתיבת תוכן בתשלום על ידי גורם מקצועי אינה מתבצעת רק בהיבט התוכן בלבד, אלא גם מתוך חשיבה שיווקית. כך, כותב התוכן מייצר למעשה תוכן שלא מסייע רק לאתר עצמו, אלא גם לשיווקו ולקידום אורגני שלו במנועי החיפוש השונים.
- אסתטיקה – כתיבת תוכן מקצועית מתבצעת בצורה נכונה ובהתאמה לאתר האינטרנט שלכם. במילים אחרות, כותב התוכן וידע להתאים את התוכן הדרוש לכמות המילים הדרושה וכן לעיצוב האתר כולו.
- דקדוק ותחביר – כותב תוכן, שכל עולמו סובב סביב מילים וכתיבה, ככל הנראה יוכל לכתוב עבורכם מאמרים בשפה תקנית, שיספקו לכם תוכן איכותי יותר לאתר שלכם.
מכל אלו ועוד, נגזר כמובן איכות התוכן. כאמור, כותב תוכן אשר מתמחה בתחום ויודע את העבודה, יוכל לספק לכם חומרים איכותיים וברמה גבוהה יותר, מאשר כאלו שתמצאו במקום אחר.
בינה מלאכותית או כותב אנוש: מדוע שירות כתיבת תוכן בתשלום עדיף מהכל?
לצד חשיבותו של תוכן איכותי בפני עצמו, עולה פעמים רבות בעידן הטכנולוגי המתפתח, שאלה לא פחות קטנה והיא “מדוע לא להשתמש בבינה המלאכותית וזהו?”. ובכן התשובה לכך דיי פשוטה ומהירה – אמנם הבינה המלאכותית תוכל לחסוך לכם מעט זמן ולעיתים אף כסף בטווח הקצר, אך אם מתעמקים בעניין ומתנסים בו, מהר מאוד מבינים שמוח אנושי יודע לכתוב דברים שהבינה המלאכותית לא תוכל לבצע לרבות כתיבה רגשית, הומוריסטית וכדומה, זאת לצד העובדה שכותב תוכן ידע ככל הנראה לכתוב תוכן מקצועי ואיכותי הרבה יותר.
הכירו את 2 הדרכים העיקריות לכתיבת מאמרים בתשלום
אז אחרי שדנו כהוגן בשאלה “מה זה כתיבת מאמרים בתשלום?”, הגיע הזמן לעבור לתחום הפרקטי של עולם התוכן, אותו נפתח עם 2 הדרכים העיקריות הקיימות כיום לכתיבת מאמרים בתשלום. כך או כך כמובן, כתיבת התוכן על ידי אנשי המקצוע מתבצעת בהתאם לקווים מנחים המשתייכים לעולם כתיבת התוכן, לאלגוריתמים של מנועי החיפוש, לידע מקצועי בתחום הכתיבה ועוד.
דרך מספר 1: חברות תוכן
חברות תוכן הן למעשה ה”אח הגדול” בעולמות כתיבת מאמרים בתשלום. מדובר בחברות שלרוב מעסיקות מספר לא קטן של כותבי תוכן כמובן, לצד בעלי מקצוע נוספים כגון מנהלי צוותים, עובדים שתפקידם לבצע בקרת איכות על התכנים ועוד. הלקוח שמעוניין לקבל שירות מהחברה, מגיש בקשה מסודרת בה הוא מפרט על התכנים והצורך שלו, ובהתאם הוא מקבל את המענה.
היתרונות של חברות אלו הם העובדה שמדובר במקור אמין שתמיד אפשר לחזור אליו במידה שמשהו לא טוב בתוכן או שיש צורך בתיקון כזה או אחר, וכן העובדה שמדובר בעסק רציני ומכובד.
עם זאת, הגמישות והיכולת של חברות תוכן לספק מענה לבקשות חריגות קטן יותר, וכן המחיר גבוה יותר באשר לדרכים אחרות בתחום.
דרך מספר 2: פרילנסרים כותבי תוכן
לצד החברות הגדולות, ישנם אנשים פרטיים, פרילנסרים, אשר מתפרנסים באופן אישי מכתיבת תוכן. את הפרילנסרים ניתן למצוא באינטרנט כמו גם בפלטפורמות שונות, והם מספקים שירות כתיבת תוכן בתשלום ללקוחות שפונים אליהם.
כשמדברים על היתרונות והחסרונות, אז אין ספק שעניין המחיר והגמישות באים לטובת הלקוח בעניין זה, שכן גם המחיר זול יותר ביחס לחברות התוכן, וגם הגמישות גדולה יותר הן ברמת הבקשות לכתיבה ייחודית והן ברמת הפנייה והתקשורת עם כותב התוכן, שיכולות להתבצע בטלפון, בוואטסאפ וכו’.
באשר לחסרונות, מדובר בתוכן שלפחות בהתחלה נדרש לבדוק באופן אישי כלקוח, וכמו כן במידה שיש צורך בכמות רבה של כתיבה, היכולת של כותב אחד נמוכה מזו של חברה שלמה.
הכירו את סוגי המאמרים של כתיבת תוכן בתשלום
בתחילת המאמר דיברנו על כך שכתיבת תוכן בתשלום הינה תחום רחב, וכי ישנם סוגי מאמרים ותכנים שונים אותם ניתן לכתוב. אז כעת, לאחר שהבנו מהן הדרכים לכתיבת תוכן בתשלום, בואו נכיר את סוגי התוכן שניתן לכתוב, ונבין מהם ההבדלים המהותיים ביניהם.
- מאמרים לטובת קידום אתרים – תוכן שמוטמע באתרים ובבלוגים חיצוניים, במטרה לקשר גולשים לתוכן שנמצא באתר של הלקוח.
- מאמרים לפיתוח האתר עצמו – כתיבת מאמרים בתשלום לדפים פנימיים באתר כדוגמת בלוגים, מאמרים, דפי מידע שונים וכדומה.
- מאמרים לבניית אתר – מאמרים שמשתייכים לתהליך בניית האתר הבסיסי כגון עמוד שירותים, אודות, צור קשר, דף הבית, קטגוריות בתוך האתר ועוד.
- מאמרים שיווקיים – מאמרים שכל המטרה שלהם הינה לשווק מוצר או שירות כזה או אחר באינטרנט.
כתיבת מאמרים בתשלום על קצה המזלג: ההבדל בין קידום אתרים למאמרים שיווקיים
אחת השאלות שוודאי עולות לכם לראש אחרי שהבנתם מהם סוגי המאמרים הנפוצים אותם ניתן למצוא כיום, היא מה ההבדל בין כתיבת מאמרים בתשלום לצורך קידום אתרים לבין מאמרים שיווקיים. ובכן ההבדלים רבים ומשמעותיים מאוד, שכן כל סוג תוכן מיועד ומשמש לתכלית שונה, אך לצורך ההבנה הבסיסית ריכזנו עבורכם את ההבדלים המרכזיים הבאים:
הפרמטרים | מאמרים לקידום אתרים | מאמרים שיווקיים |
מיקום התוכן | לרוב באתרים ובבלוגים חיצוניים, אשר מכילים קישור לאתר שלנו דרך מילות וביטויי מפתח. | ברחבי האינטרנט ובפלטפורמות שונות שמפרסמות מאמרים פרסומיים. |
מטרת התוכן | להפנות את הגולש לתוכן שנמצא באתר שלנו, תוך יצירת עניין במילות מפתח, ביטויים ומידע אותם ניתן למצוא באתר. | ליצור אצל הקורא עניין ורצון במוצר או בשירות כלשהו אותו המאמר מנסה לקדם ולמכור. |
השפעת התוכן על האתר/המוצר | התוכן אמור לחזק את המוניטין, העניין והסמכות של האתר שלנו לאורך זמן. | יצירת עניין מיידי לטווח הקצר, על מנת שהקורא יצור קשר כמה שיותר מהר, ויקבל את המוצר או השירות בטווח הזמן המיידי |
דוגמה לתוכן | מדובר על תוכן מתחדש שנכתב על בסיס קבוע, ומקדם מילות מפתח כגון: ● מזון לחיות בהוד השרון ● רכב חשמלי זול ונוח | ● הכירו את המוצר החדש שיציל לכם את הקיץ! ● הסוף לגירודים! ● צרו קשר עוד היום ותוכלו להנות מהשירות שלנו בעצמכם. |
כתיבת מאמרים בתשלום: כמה זה בכלל עולה?
כמה עולה כתיבת מאמרים בתשלום? תשובה לשאלה זו, תהיה אותה תשובה לשאלת ‘כמה עולה מחשב’ – תלוי כמובן בפרמטרים שונים. בטבלה שלפניכם, יוצג טווח המחירים השונה של כתיבת מאמרים בתשלום, בהתאם לסוג התוכן, איכות התוכן, זהות כותב התוכן ואורך התוכן.
| כותב מתחיל | כותב מנוסה |
דפי נחיתה | 100-200 ₪ | 500-2000 ₪ |
כתיבת מאמרי SEO – כתיבת מאמרים לקידום אתרים | 8-10 אגורות למילה | 20-30 אגורות למילה |
כתיבת מאמרים שיווקית | 15-25 אגורות למילה | 30-50 אגורות למילה |
כתיבת מאמרים לבלוג | 12-18 אגורות למילה | 23-30 אגורות למילה |
כתיבת מאמרים מקצועיים | כ-20 אגורות למילה | כ-40 אגורות למילה |
לסיכום: איך בוחרים ספק או ספקית תוכן איכותיים?
רגע לפני שנסיים, אי אפשר שלא להתייחס לשאלה הגדולה מכולם בהנחה שהחלטתם שאתם מעוניינים לקבל שירות כתיבת תוכן בתשלום, והיא איך בוחרים ספקי תוכן איכותיים. אם כן, ספקי תוכן צריכים להיבחר בקפידה, שכן את חשיבותם הבהרנו כהוגן היום, וזאת ניתן לבצע בעזרת המאפיינים הבאים:
- ניסיון – ככל שספק התוכן שלכם מנוסה יותר, כך ככל הנראה איכות המאמרים והתוכן אותו הוא יספק לכם, תהיה גבוהה יותר, ובהתאם גם רמת המקצועיות שלו.
- המלצות וחוות דעת – אין כל בושה לבקש מספק התוכן המלצות וחוות דעת מלקוחות עבר שלו, לבקש לראות תיק עבודות במידת הצורך וכדומה. כך, תוכלו לבסס את אמינותו ואיכותו.
- מחיר – תמחור כתיבת תוכן בתשלום מתבצע בהתאם לפרמטרים רבים מאוד כגון סוג התוכן הנדרש, כמות המילים ואורך הטקסט, סדר גודל העבודה, מספר המאמרים הדרושים, טווח הזמן הרצוי לקבלת המאמרים ועוד ועוד. לכן, מומלץ לערוך סקר שוק קטן, ולהבין מהם המחירים הממוצעים, ובהתאם לוודא שהמחיר אותו אתם משלמים אכן הוגן.