כתיבת מאמרי תוכן

אנו חיים בעולם שבו הכל קורה דרך האינטרנט. אנו מבלים ברשת שעות, באתרי חדשות, ברשתות החברתיות, או באתרי קניות. כל מי שחי את עולם הרשתות בוודאי שמע על כתיבת מאמרי תוכן. אם לא ממש ברור לכם מהי כתיבת תוכן ומהם מאמרי תוכן, הגעתם למקום הנכון. הכנו כאן מדריך שבו תמצאו את כל מה שצריך לדעת.

מה התפקיד של מאמרי תוכן

למאמרי תוכן יש תפקיד פשוט, כמו שאפשר להבין מהשם שלהם, הם נועדו להציג תוכן. נניח שאתם מוכרים מוצר מסוים, כדאי שאנשים ידעו על המוצר כמה דברים חוץ מזה שהוא קיים. מהם היתרונות שלו, באיזה מצבים הוא יכול להועיל, איך להשתמש בו, ועוד. בסוף, כתיבת מאמרי תוכן נועדה להציג את המוצר שלכם בצורה הכי טובה ולשכנע אנשים ביתרונות ובאיכויות שלו.

זקוקים לשכתוב טקסט? כתבו לנו

כתיבת מאמרי תוכן

מה צריך לדעת לפני כתיבת מאמרי תוכן

לפני שניגשים ומתחילים לכתוב, יש כמה דברים שחשוב לדעת על כתיבת מאמרי תוכן. הדבר הראשון הוא שמדובר על מקצוע, שצריך לדעת איך לעשות. יכול להיות שאתם מייצרים מוצר מעולה, אבל זה לא אומר שכדאי שאתם תהיו אלה שכותבים עליו. בנוסף, עדיף שלא יהיו לכם מאמרי תוכן בכלל, מאשר שיהיו מאמרים גרועים. הסיבה פשוטה, מאמרים גרועים מבריחים את הלקוחות. 

 

מה מאמרי תוכן איכותיים נותנים לחברות ועסקים

הרבה חברות מחפשות כתיבת מאמרי תוכן ברמה גבוהה. יש לזה כמה סיבות. הסיבה הראשונה היא כדי לקדם את המוצר או את השירות שהם מציעים. אבל יש סיבה נוספת, והיא לא פחות חשובה. ברגע שיש באתר אינטרנט תוכן ברמה גבוהה הוא מקודם בדירוג של גוגל. זה אומר שכאשר מישהו יבצע בגוגל חיפוש של משהו שקשור לאותה חברה או עסק, הם יופיעו במקומות הגבוהים. אף אחד לא עובר לעמוד התוצאות השני בגוגל, כך שלנוכחות בעמוד הראשון יש משמעות קריטית. 

על מה חשוב להקפיד בכתיבת המאמר

כאשר אנו מבצעים כתיבת מאמרי תוכן, יש כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם. הדבר הראשון הוא שהכותב יכיר היטב את התוכן שעליו הוא כותב, ויהיה בקיא בנושא. מעבר לזה, חשוב להקפיד על כתיבה אטרקטיבית שתמשוך את הקוראים ותמנע מהם לעזוב באמצע. דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו, והוא לא פשוט, זה  לשמור על אורך סביר. אנשים לא רוצים לקרוא מגילות, אלא לקבל תוכן ממוקד ומדויק. אם יש לכם ניסיון, אתם יודעים שלכתוב קצר ומדויק זה הרבה יותר קשה.

למה כדאי להקפיד על תכנון מראש?

אחד הטיפים החשובים שאנו יכולים לתת לכם בעולם של כתיבת מאמרי תוכן הוא תכנון. כמו בכל דבר אחר בחיים, כשיש לנו תוכנית, דברים נוטים לעבוד טוב יותר. זה לא אומר שחייבים להיצמד לתבנית קשיחה, אבל שווה שיהיה לכם כיוון מראש. מהם הנושאים שבהם אתם רוצים שהמאמר יעסוק? האם יש דברים שחשוב לכם להדגיש? הכי טוב זה להכין שלד של כותרות או נקודות, ומשם אפשר לרוץ.

הכנו כאן עבורכם טבלה ובה שלבי עבודה מומלצים:

1

קביעת נושא המאמר והדגשים הכללים

2

תכנון המאמר בעזרת כותרות משנה או רשימת נקודות

3

כתיבת המאמר

4

מעבר על התוכן ותיקונים

5

הגהה כולל שגיאות דקדוקיות ושגיאות כתיב

מה החשיבות של סדר וארגון במאמר?

כמו שבטח הבנתם, המטרה במאמר היא שהקוראים יקראו אותו עד הסוף. המטרה שלנו היא להקפיד לשמור עליהם איתנו, ולייצר מצב שבו נעים להם לקרוא. כתיבת מאמרי תוכן צריכה להיות מסודרת והגיונית, אי אפשר להתחיל לתאר מוצר, ואז לקפוץ לנושא אחר. דבר נוסף שחשוב להקפיד עליו הוא כתיבה תקינה, כולל דקדוק ואיות. אנשים שרואים מאמר עם שגיאות נוטים לזלזל במוצר, ולקבל את הרושם שאתם לא לוקחים את עצמכם ברצינות. מצד שני, אסור להגזים עם שפה גבוהה מדי. פשוט תחשבו מה יהיה לכם נעים לקרוא.

איך מאמרי תוכן איכותיים תורמים לקידום בגוגל

כפי שכבר ציינו, כתיבת מאמרי תוכן ברמה גבוהה תורמת גם לקידום האתר בגוגל. לאלגוריתם המשוכלל של גוגל יש יכולת לנתח את רמת התוכן שנמצאת באתרי אינטרנט שונים בעזרת משתנים כאלה ואחרים, וכך לייצר דירוג. ככל שהמאמר יהיה איכותי ומדויק יותר, שהתוכן בו יהיה יותר רלוונטי, ולא בנאלי ושבלוני, כך האתר שבו התוכן הזה מופיע יקבל דירוג טוב יותר מגוגל.

מהם היתרונות של כתיבת מאמרי תוכן אנושיים בהשוואה לבינה מלאכותית

אחת ממילות הקסם של השנה האחרונה היא בינה מלאכותית. הרבה אנשים כבר מספידים את כותבי התוכן, וטוענים שבינה מלאכותית עושה את זה הרבה יותר טוב. אבל, חשוב לנו לסייג את הקביעה הנחרצת הזו. עם כל הכבוד לבינה המלאכותית ולרמה הגבוהה שהיא הגיעה אליה, כותב אנושי מקצועי, יהיה טוב ממנה בהרבה. בסוף יש המון ניואנסים ודקויות תרבותיות, ודברים שרק אדם יכול להכיר. בטח אם אתם בתחום נישתי, או מתמקדים באזור גיאוגרפי שיש לו סלנג ותרבות מקומית. בנוסף הבינה המלאכותית מקובעת יותר ויצירתית פחות, ובקטע הזה עדיין אין תחליף למוח האנושי שיכול להבריק.

הסוגים השונים של מאמרי התוכן

ישנם כמה סוגים של מאמרי תוכן, וחשוב שתכירו אותם כדי שתוכלו להתכוונן למה שאתם צריכים ולמה שמתאים לכם. סוגי המאמרים השונים הם למשל: סקירות מוצרים מפורטות, מדריכים שונים, מאמרים כלליים שמתאימים לדפי בית של אתרים, המלצות, ועוד.

סיכום

כתיבת תוכן היא תחום סופר משמעותי וחשוב בעולם המקוון שבו אנו חיים. אנשים עושים היום הכל דרך הרשת, ומי שיבלוט בה בנוכחות איכותית פשוט ירוויח יותר. עכשיו, כשאתם יודעים כל מה שצריך לדעת על כתיבת תוכן, אפשר לקפוץ למים. אם אתם מעדיפים שכותב מקצועי ומיומן יכתוב לכם את התוכן, אנחנו כאן עבורכם. עם ניסיון של קרוב לעשור של כתיבת מאמרי תוכן, צוות הכותבים של טאבלו ישמח לעמוד לרשותכם. פנו עכשיו – 0546871790 (בווטסאפ). 



כלי נגישות