כתיבת פוסטים לפייסבוק ולאינסטגרם

כתיבת פוסטים לפייסבוק ולאינסטגרם: איך עושים את זה נכון ויעיל

איך ליצור תוכן לרשתות החברתיות? תוכן משכנע ושובה לב – כזה שיגרום ללקוחות לקרוא את הפוסט עד הסוף, ואולי גם ללחוץ בסיום על הנעה לפעולה? קבלו את המדריך לכתיבת פוסטים לפייסבוק, שהוא גם המדריך לכתיבת פוסטים לאינסטגרם או לטיקטוק – בקיצור: המדריך לכתיבת פוסטים לרשתות חברתיות

 

מחפשים כתיבת תוכן לפוסטים? אנחנו כאן בשבילכם.

בעולם הדינמי של המדיה החברתית, שבו טווחי הקשב קצרים והתחרות על מעורבות משתמשים עזה, היכולת ליצור פוסטים לפייסבוק או פוסטים לאינסטגרם, שיהיו מושכים ויעילים, היא מיומנות רבת ערך. בין אם אתם מקדמים מותג, חולקים תובנות אישיות או שואפים לבנות קהילה מקוונת, שליטה באמנות של יצירת תוכן מרתק במדיה החברתית היא עניין חיוני. אז מה הדרך לכתוב פוסטים שימשכו תשומת לב ויגרמו לאינטראקציות משמעותית עם הגולשים?

פוסטים לפייסבוק או פוסטים לאינסטגרם? העיקר להגיע לקהל היעד!

זכרו – כתיבת תוכן איכותי ויעיל היא כלי רב עוצמה לבניית קשרים, להגברת מעורבות ולהשגת המטרות שלכם, יהיו אשר יהיו. על ידי יישום האסטרטגיות הבאות תוכלו לשפר את השפעת הפוסטים שלכם במדיה החברתית וליצור רושם משמעותי ומתמשך על קהלי היעד שלכם.

בין אם מדובר בפוסטים לפייסבוק, פוסטים לאינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב, סנאפצ’ט, ווטסאפ, פינטרסט, טיקטוק, רדיט, או כל רשת חברתית אחרת – נצלו את אלה שמספקות לכם אפשרות להגיע לקהלים רחבים, להשתתף בדיונים, להצביע ולדרג פוסטים, להכיר קהילות חדשות, להעלות תוכן יצירתי, להעלות רעיונות ולחלוק אותם עם עמיתים, ליצור רשתות חברתיות מקצועיות ועסקיות, לעדכן בהתרחשויות בזמן אמת, לנצל פלטפורמות מסרים חזותיים מהממות ועוד. אז איך עושים זאת בצורה הטובה ביותר?

1. הכירו את קהל היעד שלכם

עוד לפני שאתם מתנפלים על המקלדת, מתוך רצון לשכנע בעזרת המסרים שלכם את כל העולם ואשתו, כדאי שתדעו למי בדיוק אתם פונים, מיהו קהל היעד שלכם, מה העדפותיו המסחריות/תרבותיות/חברתיות, מהם תחומי העניין שלו ומה השפה שבה נכון לפנות אליו (כי הרי אין שפתם של טינאייג’רים כשפתם של אנשי עסקים, ואין שפתם של רופאים כשפתם של חובבי ספרות גותית). לפיכך, עליכם להתאים את התוכן שלכם לצרכיו ולרצונותיו של קהל היעד, ולדעת באיזו שפה לדבר אליו כדי להצליח ליצור טקסט שיעודד אותו להתעניין בפוסטים שלכם, לצלול לתוכם, ובעיקר – להפיק מהם תועלת (או לגייס אותם לרכישה, למשל).

2. נסחו כותרות שמושכות תשומת לב

הרושם הראשוני חשוב ביותר, והכותרת שלכם היא השער לתוכן שאתם מעלים. צרו כותרות קצרות, מסקרנות ורלוונטיות לתוכן הפוסט. השתמשו בשפה משכנעת כדי לעורר סקרנות ולעודד משתמשים ללחוץ או לגלול הלאה. אל תסבכו את עצמכם ואת הגולשים בכותרות כבדות מדי או ארוכות מדי. וכאמור בסעיף הראשון – נסחו את הכותרות בשפה שמתאימה לקהל היעד. כך, תהיו בטוחים שאתם עושים כתיבת פוסט שיווקי נכון. רוצים לקבל מידע נוסף? בקרו בעמוד שלנו שמסביר איך לכתוב פוסט מושך.

3. היו תמציתיים וברורים

היות שמשתמשי המדיה החברתית הם קצרי רוח, ולעיתים קרובות נוהגים לגלול במהירות את העדכונים – שמרו על כך שהפוסטים שלכם יהיו תמציתיים וענייניים. העבירו את המסר בצורה ברורה וקלה לעיכול, תוך הימנעות מסלנגים ומשפה נמוכה, מצד אחד, או ממורכבות מיותרת, מצד שני.

4. השתמשו באלמנטים חזותיים כדי לשפר את הפנייה

שילוב אלמנטים ויזואליים (תמונות, ציורים, מצגות, טבלאות, גראפים, סקרים) מושך את העין  ומהווה השלמה מרעננת לטקסטים – הן כדי להקל על הגולש להבין נתונים מבלי שיצטרך להיכנס לעובי הכתבה והן כדי “לאוורר” את הטקסט (כנאמר: תמונה אחת שווה אלף מילים). מובן שעל האלמנטים הגראפיים להיות קשורים לטקסט, ומותאמים לקהל היעד. אל תשתמשו בבדיחות כשלא צריך.

5. השתמשו בהאשטגים באופן אסטרטגי

האשטגים יכולים להרחיב את מעגל ההפצה של הפוסטים שלכם במדיה החברתית בכך שיחשפו אתכם לקהלים גדולים יותר. אבל עשו זאת במינון הנכון – אל תעמיסו יותר מדי האשטגים על הפוסטים שלכם, ודאגו שאלה שאתם מעלים יהיו רלוונטיים לתכנים שלכם והם זוכים לפופולריות בנישה שלכם. עודף האשטגים עלול להיתפס כספאם.

6. עודדו מעורבות

אחת הדרכים החשובות שבהן הפוסטים שלכם יכולים לעורר עניין ותגובות היא באמצעות עידוד הגולשים לשתף את דעתם (לגבי מוצר, שירות, תפיסת עולם, סיוע), או לענות על שאלותיהם ולסייע להם. עריכת סקרים היא אחת הדוגמאות לכך – אנשים אוהבים להיות מעורבים, וסקרים או שאלונים מעוררים אותם לתגובה. זכרו – המדיה החברתית בונה קהילות, ולכן שיתוף פעיל של הגולשים בשיחה יכול להוביל להגדלת מספר הלייקים, התגובות והשיתופים.

7. ספרו סיפור

היות שאנשים נמשכים לסיפורים, בעיקר אלה האנושיים כמובן – מומלץ להשתמש בפוסטים שלכם כדי להעלות סיפורים משכנעים, שיזכו לתגובות ולהפצה – בין אם מדובר בהתנסות אישית, בסיפורי רכילות מקצועית או חברתית, או בסיפורי הצלחה (של לקוחות שלכם או של אחרים, של דמויות מובילות דעה או של סלבס). סיפורים שכאלה יוסיפו טאץ’ אנושי לתכנים שלכם ויעוררו תגובות ושיתופים.

8. היו אותנטיים

אם זה בסיפור שאתם מספרים, או במידע שאתם מביאים – הקפידו לשמור על אותנטיות. זאת אומרת, היו אמיתיים בתקשורת שלכם. אם אתם מוכרים מותג – תנו לו אישיות מבלי להשתמש בז’רגון פרסומי יותר מדי, אלא בדרך דיבור אישית וכנה. אחרי ולפני הכל, אתם רוצים לבנות קשרים אמיתיים עם הגולשים, ויצירת תחושת שותפות וכנות מעוררת אמון ורצון להתחבר אליכם שוב ושוב.

9. קראו לפעולה

אחת מדרכי הפנייה החשובות שלכם באמצעות הפוסטים שאתם מעלים היא לקרוא לגולשים לנקוט פעולה. אם אתם רוצים להשיג מטרה מוגדרת – כדאי שהיא תהיה ברורה לגולשים, ובמידה שמדובר על הפעלתם – דאגו לכך שקריאתכם לנקיטת פעולה תהיה ברורה וקלה להבנה. זה יכול להיות הפניה שלהם לבקר באתר האינטרנט שלכם/העסק שלכם, הרשמה לניוזלטר או שיתוף הפוסט. כך תשפרו את האפקטיביות של פעילות המדיה החברתית שלכם.

נעשה לרגע הפסקה מטודית. נניח שאנחנו, טאבלו, היינו כותבים פוסט על עצמנו. איך היינו עושים זאת?  אולי באופן הבא:

“נמאס לכם לחשוב על רעיונות לתוכן של פוסטים לפייסבוק? תנו לנו לעשות לכם את העבודה בלחיצה כאן“. כאן גם היינו מוסיפים תמונה נחמדה. כמו זאת למשל:

 

דוגמה נוספת של כתיבת פוסטים:

“פוסטים באינסטגרם יכולים להביא לכם לקוחות. רוצים לראות איך? צרו איתנו קשר”. 

קצר, תמציתי, וקולע.  

10. היו עקביים בהעלאת הפוסטים

כדי לשמור על נראות והרחבת מעגלי בני השיח שלכם – עליכם להיות עקביים בהופעותיכם ברשת, בהעלאת פוסטים, במעורבות במדיה החברתית. דאגו לשתף באופן קבוע, ובפרקי זמן מוגדרים ולא ארוכים מדי את התכנים שלכם. הנוכחות המקוונת שלכם חיונית להצלחת העברתם של המסרים שלכם, ולא פחות חשוב – להגעה קבועה לעיניהם ולליבם של הגולשים. אם הם רוצים ליצור אינטראקציה איתכם – אל תאכזבו אותם. וחשוב לא פחות – הופעה לא סדירה עלולה להשכיח אתכם או את השירות/מוצר שאתם מציעים.

11. הישארו מעודכנים ומעורבים

אם אתם מתמחים בתחום מסוים, או רוצים לקבע את הרושם שאתם מובילי דעה ביחס לנושא מסוים – עליכם להתעדכן ללא הרף בטרנדים המובילים בו, להעלות תכנים רלוונטיים ועדכניים, להשתתף בשיחות שחשובות לקהלים שלכם, לעקוב אחר האשטגים פופולריים, וללמוד כל מה שאפשר על “שטח המחיה” שלכם ברשתות החברתיות כדי להיות רלוונטיים תמיד. אתם לא רוצים להישאר מאחור.

12. נתחו בקביעות את ביצועי הפוסטים שלכם

ביצועי הפוסטים ברשתות החברתיות נמדדים באמצעות מדדי מעורבות, היקפי ההגעה שלכם לקהלים קיימים וחדשים, שיעורי הקליקים שאתם מקבלים, ועוד. למדו את הנושא הזה בעזרת אתרים מתאימים ברשת, או אנשי מקצוע וחברים שמיומנים בהם, והשתמשו בנתונים כדי לזהות מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב, תוך ביצוע התאמות מושכלות בהפעלת אסטרטגיית התוכן שלכם.

מי אנחנו?

 

אנחנו טאבלו. סוכנות כתיבת תוכן שמספקת קרוב ל-5 שנים תוכן איכותי, מבריק ומקצועי. ניחשתם נכון – אנחנו מספקים שירות גם של כתיבת פוסטים. מחפשים כתיבת פוסט בפייסבוק? פנו אלינו. רוצים שנכתוב עבורכם פוסטים לאינסטגרם? אנחנו כאן. בקיצור.. הבנתם את הרעיון. אפשר ללחוץ על כפתור הווטסאפ מצד שמאל, או ליצור איתנו קשר ב- 054-6871790.

צריכים תוכן שיווקי? דברו איתנו

אנחנו מתמחים בכתיבת כל סוגי התוכן. פנו אלינו – אנחנו מבטיחים לחזור אליכם כמה שיותר מהר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות