כתיבה שיווקית – 10 טיפים שיסבירו לכם איך עושים את זה נכון
רגע לפני שנצלול למים העמוקים, למה בכלל צריך לדעת כתיבה שיווקית ומדוע צריך לספק תכנים שיווקיים כל הזמן? התשובה לכך היא שבעידן של היום בו הפלטפורמות הדיגיטליות תופסות מקום גדול יותר ויותר בחיינו, כל עסק צריך לדעת לעמוד בקצב ולנצל את הפלטפורמות האלו לקידום העסק כמו כל שאר המתחרים. חשוב לדעת: מי שלא נמצא בלופ – לא קיים.
האינטרנט הוא עולם ענק שיכול לספק המון מידע לאנשים שונים ולכן אנחנו, כעסקים גדולים או קטנים, צריכים לדעת לספק את המידע הנחוץ לאנשים האלו על מנת למשוך אותם ולתפוס את תשומת הלב שלהם דווקא אצלנו. איך עושים את זה? עלינו לספק להם תוכן מספיק טוב, איכותי ומעניין על מנת שיישארו אצלנו ויהפכו מסתם אנשים ללקוחות. הלקוחות שלנו כמובן.
זקוקים לשכתוב טקסט? כתבו לנו
אז איך עושים כתיבה שיווקית נכונה על מנת להישאר במרכז העניינים ולהקפיץ את אחוזי ההמרה? בדיוק כך:
- פתיחה בתקציר
ראשית, לפני שאתם מציפים את הלקוחות שלכם במידע כלשהו, חשוב שתתחילו בתקציר קטן על מנת שיהיה להם שמץ של מושג לגבי מה הם הולכים לקרוא. קריאה של טקסט ישר ולעניין מבלי להתחיל בהקדמה קצרה, יכולה להרגיש לפעמים חסרת טעם ולגרום לקוראים לאבד עניין די מהר. מעבר לכך, הוספת סימני שאלה בפסקת הפתיחה, יכולה לעורר סקרנות אצל הקורא וכך לעודד אותו להישאר נאמן לטקסט לאורך זמן על מנת שלא לפספס אף נקודה חשובה.
- מתן ערך מוסף
כולנו נוכל להסכים על כך שאף אחד לא מעוניין לבזבז זמן על קריאת תוכן שאינו מעניין. הקורא שלכם מצפה שתתנו לו ערך מוסף, איזשהו מידע חדש ומעניין שלא היה לו קודם ולא היה מקבל אילו היה נכנס לסרטון, לכתבה או לפוסט שלכם. העניין הוא להצליח לתפוס מהר את הקשב של הגולשים ולתת להם מענה או פתרון למה שחיפשו. לכן, על מנת להיות מקצועיים ולספק את הסחורה, כדאי לדאוג לכך שהתוכן שלכם יבלוט מעל המתחרים ויספק לגולשים משהו שאחרים לא.
- מיהו קהל היעד
חשוב שתכירו היטב את קהל היעד שלכם – הבנה של קהל היעד תמנע מכם המון הוצאות מיותרות וגם כאבי ראש מיותרים. עליכם לדעת למי התוכן שלכם אמור להגיע ובהתאם לכך ליצור ולשנע אותו. הרי שכל קהל צורך תוכן אחר ובצורה שונה. לכל אחד ישנו דיבור שונה, לבוש שונה, הרגלים שונים ומאפייני רכישה שונים. לכן, לאחר שישבתם וחשבתם מיהו בדיוק קהל היעד שלכם ולמי התוכן שלכם מיועד, תוכלו להתאים את הכתיבה השיווקית באופן ספציפי כך שייקלע ויידבר בדיוק לאוכלוסייה אליה אתם פונים.
- סטוריטלינג
נכון שאמרנו שכל אחד שונה ומיוחד אבל יש בכל זאת דבר אחד משותף שקונה את כולנו – סיפורים. בסופו של דבר, תגידו מה שתגידו אבל סיפורים נוגעים בכולנו. הם יוצרים אצלנו רגש ומעוררים תחושות שונות שיכולות לגרום לנו להתחבר, להזדהות או סתם להתרגש או לצחוק ובסופו של דבר, כאשר הרגש מתעורר, הגולש נשאר איתנו והדבר עשוי להוביל לנקיטת פעולות מצידו (עוקב, שיתוף, רכישה ועוד).
- תוכן זורם וקליל
כתיבה שיווקית טובה היא אחת שמדברת אלינו בגובה העיניים. אנחנו לא מחפשים מישהו שיתנשא מעלינו או יגרום לנו להסתבך עם מילים גבוהות ומאתגרות. אנחנו מחפשים משהו שייצור אצלינו עניין בצורה קלילה ופשוטה ויגרום לנו תחושת שייכות והזדהות שיובילו לחיבור ולרצון להישאר ולהכיר עוד.
- מיקוד מיקוד מיקוד
לפעמים עם רצף הכתיבה אנחנו עשויים לאבד את הפואנטה ולגלוש לנושאים שקצת זולגים מהעניין. לכן, על מנת שלא לאבד את הגולשים שלכם עם עומס מידע חשוב שתשימו לב שהכתיבה שלכם נשארת אפקטיבית ועניינית ושאינה חוזרת על מילים מיותרות.
- שימוש בדוגמאות
אחד הדברים שעוזרים לנו להבין בצורה הטובה ביותר הינו שימוש בדוגמאות. מתן דוגמאות עוזר לנו בהמחשה והבנה של סיטואציות שונות וכאן הכתיבה השיווקית נכנסת לעניין. כתיבה שיווקית נכונה וטובה, כזו שתקרב את הגולש, תחבר אותו ואף תגרום לו לנקיטת פעולה, תהיה כזו שבין היתר תשלב שימוש בדוגמאות על מנת להצליח להשיג את המטרה ותגרום לגולש להזדהות, למצוא עניין דווקא אצלנו ולבסוף להפוך ללקוח שלנו.
לדוגמא, עם המוצר או השירות שלכם מיועדים לתת פתרון לבעיה כלשהי, תנו דוגמא ספציפית של בעיה כזו מחיי היומיום כך שהקורא יוכל להזדהות ויבין כמה המוצר או השירות שלכם רלוונטיים עבורו. הנה, הדוגמא כבר עזרה לכם להבין את הנקודה נכון?
- שימוש במשפטים קצרים ויצירת פסקאות
שני דברים שמקשים על הקריאה והופכים אותה למתישה ומסובכת הם כאשר הנקודה מאחרת לבוא וכאשר הטקסט נראה כאחד שאינו נגמר. הדבר האחרון מבין השניים הופך את הקריאה למתישה עוד לפני שהתחלנו לקרוא. כאשר אנו קוראים משפט ארוך שסופו אינו מגיע, אנו נוטים לשכוח מה קראנו בתחילתו של המשפט ומאבדים את הפואנטה. בנוסף, כאשר הטקסט שמופיע אל מול עינינו אינו מחולק לפסקאות, הטקסט נראה ארוך, בלתי נגמר ובלתי מסודר כך שהעיניים מותשות עוד מבלי להתחיל לקרוא והראש רוצה סדר כדי להבין היכן כל דבר מתחיל ונגמר.
לכן, כתיבה שיווקית נכונה תהיה כזו שמספקת לקורא שלווה ונועם גם במבט מקדים וגם בעת הקריאה עצמה. בסופו של דבר, יכול להיות שכתבתם מאמר מרתק וענייני ביותר אבל איבדתם את הגולש רק בגלל המבנה הטקסטואלי שיצרתם – לא חבל?
הנעה לפעולה הינה מרכיב חשוב ומשמעותי בתחום הכתיבה השיווקית, הרי שכתיבה שיווקית היא אינה כתיבה שיווקית אם אינה גרמה לגולש שלכם לעשות פעולה מכל סוג שהיא. לייק, שיתוף, תגובה, המלצה או רכישה – כל אחד מאלו הינם פעולות מצד הגולש שמובילות לעלייה ברלוונטיות של העסק. לכן, כתיבה שיווקית צריכה להיות כזו שתניע את הגולש לפעולה ותממש את המטרה המרכזית שמסתתרת מאחורי הטקסט שבחרנו להציג לגולשים שלנו.
איך תעשו זאת? תוכלו ליצור דפי נחיתה מושכים, כפתורי הקלקה זמינים ונוחים, לכוון להשארת פרטים או לקביעת ייעוץ למשל. בנוסף, תוכלו להשתמש במילים כמו “צרו איתנו קשר”, התקשרו עכשיו”, “הקליקו למידע נוסף” ועוד. חשוב לשים לב שההנעה לפעולה משתלבת נכון בטקסט ואינה נראית מלאכותית עבור הקורא.
- קבלת השראה ע”י קריאה מרובה – הדרך לעלייה מתמדת
לא סתם יוצאים אנשים חכמים מכל תולעות הספרים למיניהן. עבור כל אחד וגם עבורכם בתור אנשי שיווק, קריאה מרובה תתרום למיומנות הכתיבה והניסוח שלכם ותרחיב את אוצר המילים שלכם. מעבר לכך, קריאה של חומרים רלוונטיים עבורכם תרחיב את הידע שלכם בנושא ותספק לכם מקורות מידע איכותיים שתוכלו לפנות אליהם בעת הצורך ולקבל השראה במודע או לא במודע.
איך לא רצוי לבצע כתיבה שיווקית?
כתיבה שיווקית שגויה הינה כתיבה שבה הגולש מרגיש באופן מובהק את האינטרס שמסתתר מאחורי הטקסט או שדוחפים לו משהו בכוח. לכן, עדיף להימנע משימוש במילים נוטפות מכירה ופרסומיות מדי ודווקא להכניס את השורה התחתונה בצורה מעודנת ואלגנטית שמצליחה למשוך את הגולש אלינו מבלי לפאר את המוצר או השירות ומבלי להשתמש בסלוגנים שיווקיים, מכירתיים ומלאכותיים.
מושגים שחשוב להכיר:
- תיאורי מטא
מושג חשוב שאם לא הכרתם עד עכשיו, הגיע הזמן שתכירו. תיאורי מטא הינם טקסט המתאר באופן קצר ומתומצת עמוד ספציפי, כלומר לכל עמוד ישנו תיאור מטא שונה. תיאורי מטא נחשבים לאחד מהפרמטרים הראשיים של קידום אתרים ע”י גוגל והשימוש בהם יוכל לעזור לכם לשפר את מיקומכם בתוצאות החיפוש של גוגל ובנוסף גם לגרום לעלייה בכמות הכניסות לאתר שלכם.
- עדכון BERT של גוגל
עדכון זה למעשה מעניק ערך רב לשימוש במילות שאלה שמעודדות המשך קריאה ומעוררות סקרנות אצל הקורא. מבחינת גוגל, כתיבת תוכן בצורת שאלה-תשובה הינו רלוונטי ביותר עבור הגולשים ובעל ערך מוסף רב. לכן, שימוש בשאלות כמו “למי זה רלוונטי?” או “למה אתם צריכים כזה אצלכם בבית” יכול להיראות לכם חסר ערך אבל למעשה עשוי לתרום לכם המון.
צריכים כתיבה שיווקית? רק אצל Tabello
הגעתם ל-Tabello. הבית החדש שלכם בכל הנוגע לשירותי כתיבה. כל תוכן שאתם צריכים – החל מתוכן שיקדם את העמודים שלכם בגוגל (SEO), תוכן מקצועי וכמובן, איך לא, גם כתיבה שיווקית שתגרום לעסק ולמוצרים שלכם ‘לעוף’ באונליין – צוות טאבלו כאן עבורכם. פנו אלינו עוד היום בווטסאפ – 0546871790.