מה זה קופירייטר ולמה הוא חשוב כל כך בעולם הפרסום והשיווק?
אחד התפקידים החשובים ביותר בעולם הפרסום הוא זה של הקופירייטר – האדם שלעיתים קרובות קובע האם הקמפיין שלכם יצליח או ייכשל. הוא זה שמכתיב את המילים שמאחורי אסטרטגיית המיתוג שלכם, אבל…
שלושה תפקידים מרכזיים יש בכל משרד פרסום: הקופירייטר – בעברית רעיונאי – שאחראי על המילים; המעצב, שאחראי על העיצוב הגרפי; ואיש האסטרטגיה, האחראי על התוויית האסטרטגיה השיווקית/פרסומית. בשורות הבאות נתמקד בתפקידו של איש המילים, זה שאמון על העברת המסרים המילוליים לצורך פרסום, קידום מכירות, קידום מותג ושיווק מוצרים ושירותים. היות שרוב רובה של התקשורת השיווקית נעשה באמצעות תכנים מילוליים – ברורה חשיבותו של הקופירייטר. אז בואו נבין אחת ולתמיד: מה זה קופירייטר?
מי זה או מה זה קופירייטר
בעזרת המילים אנחנו מנסים לשכנע לקוחות חדשים להשתמש במוצר/שירות שלנו, ולקוחות קיימים לחזור ולקנות מוצרים ושירותים חדשים. הקופירייטר הוא איש המקצוע שמתמחה ביצירת טקסט משכנע ומרתק. בניגוד לצורות כתיבה אחרות, כמו עיתונות או סיפורת, תפקיד הקופירייטינג להניע לפעולה של הלקוחות הקיימים או הפוטנציאליים – בין אם זה ביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר, לחיצה על קישור או טיפוח נאמנות למותג. לפיכך הקופירייטר מתמחה בטקסטים קצרים וקולעים, ולא ביצירת תכנים ארוכים.
הקופירייטר הוא האיש שמנסח מסרים מילוליים לפרסומות עיתונות, טלוויזיה ורדיו; מסרים שיווקיים של יחסי ציבור; טקסטים לשלטי חוצות, ברושורים, קטלוגים, אתרי אינטרנט, ניוזלטרים, תוכן לעמודי נחיתה/מכירה, לרשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם), וכל דרך תקשורת אחרת.
מחפשים קופירייטר?
צרו קשר:
תפקידו של הקופירייטר
כדי לדעת כיצד לפנות לקהלי היעד בצורה הטובה והמשכנעת ביותר עליו:
- ללמוד את קהל היעד: זאת באמצעות מחקר דמוגרפי (גיל, מין, מגזר אתני, מקום מגורים, השכלה, הכנסה) ומחקר פסיכוגרפי (ערכי קהל היעד, אמונות ודעות, גישות, אינטרסים, תחביבים, התנהגויות שוק) כדי לדעת להתאים להם את המסרים הנכונים.
- לדעת ליצור מסרים ברורים ומשכנעים: בין אם זה סלוגן, תיאור מוצר, פוסט במדיה חברתית או מכתב מכירה, הקופירייטר חייב ליצור מסרים שאינם רק ברורים ותמציתיים אלא גם משכנעים ומושכים. כדי לעשות זאת עליו לברור את שורות המחץ שיגיעו לעיניהם ולליבם של הלקוחות ויהוו מעין חכה כדי לצוד אותם להמשך הקריאה או ההתעניינות במוצר/שירות.
- היצמדות למאפייני המותג ולהנחיות של מתכנני הקמפיין: על הקופירייטר מוטל התפקיד להקפיד שכל התוכן הכתוב בדבר המוצר/שירות יתאים לאסטרטגיית הפרסום/שיווק, תוך שמירה על שפה אחידה ועל עקביות בפלטפורמות הפרסום והשיווק השונות.
- היכרות עם דרכי קידום אתרים ושיווק דיגיטלי: בעידן הדיגיטלי על הקופירייטר לשלב טכניקות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) כדי לשפר את הנראות של התוכן המקוון. כתיבת תוכן לקידום אתרים משמעה לדעת כיצד להשתמש במילות מפתח ממוקדות וליצור תוכן מתאים הן למנועי חיפוש והן לקורא האנושי.
- שיתוף פעולה עם מכלול אנשי מקצוע: הקופירייטר עובד לעיתים קרובות בשיתוף פעולה הדוק עם מעצבים גרפיים, אסטרטגים שיווקיים, מנהלי מדיה חברתית ואנשי מקצוע אחרים כדי ליצור קמפיינים שיווקיים מגובשים ואפקטיביים.
מיומנויות נדרשות
לאור כל האמור לעיל, כדי להצליח בתפקידו ולבצעו על הצד הטוב ביותר, עליו לשלב בין מיומנויות שונות:
- יכולת כתיבת תוכן יוצאת דופן: שליטה בשפה, בדקדוק ובסגנון היא דרישה בסיסית. הקופירייטר חייב להיות מסוגל לכתוב במגוון סגנונות ופורמטים כדי שיוכל להגיע לקהלים שונים בקמפיינים מסוגים שונים, או בערוצי מדיה שונים.
- יצירתיות וחדשנות: כדי שהקופירייטר יצליח לפגוע במטרה עם הטקסטים שלו ולשכנע את קהלי המטרה, עליו לגלות יצירתיות רבה וחשיבה מחוץ לקופסה כדי ללכוד ולשמר את תשומת הלב של הקהל. יצירתיות זו לא חייבת להתבטא דווקא בסלוגנים או במילים המונחות בפי סלבריטיס – היא יכולה להתבטא גם ביצירת מצבים בלתי נשכחים (למשל: הפרסומת הזכורה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה הישראלית היא של קסטרו, שבה יעל אבוקסיס מגיבה לבחור אקסהיביציוניסט בפתיחת המעיל שלה, כשאין לה דבר מתחתיו; או הקרב על המילקי בין שתי לקוחות, כשעל המדף נשאר רק גביע אחד – פרסומת שזכתה גם לכמה גרסאות עדכניות).
- חשיבה אנליטית: על הקופירייטר להבין את מגמות השוק, הפסיכולוגיה הצרכנית והיעילות של סוגי פניות שונים.
- תשומת לב לפרטים: דיוק הוא מילת המפתח בקופירייטינג. שגיאות קטנות עלולות לערער את האמינות, ולכן עין קפדנית לפרטים היא חיונית.
- יכולת הסתגלות: בעידן הדיגיטלי יש צורך בהסתגלות מהירה לפלטפורמות השיווק והפרסום השונות, כדי להתאים לתעשיות, למוצרים או לטרנדים חדשים המתעדכנים תדירות. רק כך הקופירייטר יוכל להישאר רלוונטי ויעיל בנוף המשתנה ללא הרף.
חשיבותו לארגון או לחברה
- שיפור זהות המותג: קמפיין משכנע ומנוסח היטב מסייע לבנות ולחזק את זהות המותג בעיני הצרכנים.
- הגברת המכירות וההמרות: טקסט יעיל יכול להגדיל באופן משמעותי את שיעורי ההמרה על ידי הצגת היתרונות של המוצר/שירות והנעת הקהל לנקוט פעולה.
- שיפור מעורבות הלקוחות: תוכן מרתק ורלוונטי מסייע לשמירה על העניין של הלקוחות ומעודד אינטראקציה איתם, תוך טיפוח חיבור חזק יותר בין המותג לקהל הלקוחות הקיים והפוטנציאלי.
- אופטימיזציה של נוכחות דיגיטלית: באמצעות קידום אתרים ויצירת תוכן אסטרטגי הקופירייטר יכול לשפר את הנוכחות המקוונת של המותג, להוביל תנועה לאתר של החברה ולשפר את דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.
איפה עובד קופירייטר
הקופירייטר יכול למצוא את מקומו כשכיר במשרדי פרסום, משרדי יחסי ציבור, מחלקות שיווק של חברות, חברות המספקות תכנים ללקוחות, חברות קידום דיגיטלי, ועוד. הוא יכול גם לעבוד כפרילאנסר עבור לקוחות כמו חברות שונות, עיתונים, ועוד.
כמה מרוויח קופירייטר
על פי אתר אולג’ובס – השכר הממוצע לתפקיד הוא 11,000 שקל. קופירייטר מתחיל (עד שנתיים בתפקיד) מרוויח עד 10,000 ש’, עם ותק של 6-3 שנים – בין 10,000 ל-16,000 שקל, ועם ותק של יותר מ-7 שנים – מ-16,000 ש’.
Tabello – צוות של קופירייטרים מוכשרים ומנוסים
בצוות של Tabello, כ-5 קופירייטרים מנוסים, שבתיק העבודות שלהם קופי לדפי בית שונים, אתרים בנושאים מגוונים, פוטסים ומה לא. פנו אלינו לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית לקופי לאתר שלכם. אתם לא תתאכזבו. מחכים לכם בווטסאפ ב- 0546871790.