כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית: מובילים את העסק לשלב הבא

זקוקים לכתיבה שיווקית? אנחנו כאן כדי לעזור! העסק שלכם יכול וצריך לעבור לשלב הבא. השלב בו הגולשים, שכבר מגיעים לאתר, ילחצו על הכפתור וישאירו פרטים. בואו לא נגיד זאת בקול, אבל יודעים מה? בשלב הבא הגולשים שלכם כבר יהפכו ללקוחות וישר יקנו את את המוצרים או השירות שלכם.

“איך” אתם שואלים? שאלה טובה! תשובה: באמצעותנו. צוות הכותבים שלנו, Tabello, ישמח לספק עבורכם שירותי כתיבה לעסק שתעיף אתכם קדימה.

מחפשים תוכן שיווקי איכותי? רוצים שכותבת תוכן או כותב תוכן, שמבינים דבר או שניים בכתיבה שיווקית, יצרו אתכם קשר ויכתבו עבורכם את התוכן לאתר? אולי תרצו כמה פוסטים שיווקיים לרשתות?

בקיצור, הבנתם. פנו אלינו בלחיצה על כפתור הווטסאפ בצד, או אם תרצו לדבר איתנו חייגו ל- 054-6871790

במאמר שלפניכם, נספר לכם על הכתיבה השיווקית על מעלותיה הרבות. לאחר מכן, אספנו מספר טיפים שחשובים, בעינינו לפחות, לכל כותב תוכן שיווקי – מתחיל ומנוסה כאחד. 

מוזמנים לעיין.

כתיבה שיווקית – מחיר

מחיר כתיבה שיווקית עשוי להשתנות בהתאם למספר פרמטרים:

  • איכות התוכן: ככל שהתוכן הנדרש יותר איכותי, והמידע שנדרש לאסוף טרם הכתיבה – מקיף ורחב יותר, מחיר הכתיבה צפוי לעלות.
  • נושא הכתיבה: הכתיבה השיווקית משתנה בין נושא אחד למשנהו. יש נושאים מורכבים למדי, כגון כתיבה רפואית או כתיבה משפטית. לעומתם, יש נושאים בתחומים שהכתיבה שלהם קלה יותר. בהתאם, המחיר צפוי להשתנות.
  • כמות המילים: על פי רוב, מחיר כתיבה שיווקית נקבע פר מילה, או לחלופין פר אייטם. מן הסתם, ככל שהכתבה או המאמר יהיו ארוכים יותר, כך גם מחיר המאמר יעלה.
סוג הכתיבה השיווקיתמחיר ל-250 מילים
כתיבת מאמרי קידוםהחל מ- 45 ₪.
כתיבת מאמרים אינפורמטיבייםהחל מ- 60 ₪.
כתיבת מאמרים מקצועייםהחל מ-75 ₪.
כתיבה שיווקיתהחל מ-45 ₪.

מחפשים כותב תוכן שיווקי? מצאתם

אנחנו מתמחים בכתיבת כל סוגי התוכן. פנו אלינו – אנחנו מבטיחים לחזור אליכם כמה שיותר מהר

מהי כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית, מה שמכונה לעתים קרובות קופירייטינג, היא אחד מענפי התקשורת השיווקית. מדובר, למעשה, ביצירה של תוכן משכנע ואינפורמטיבי אשר נועד לקדם מוצרים, שירותים או רעיונות מסוימים. התכלית של הכתיבה השיווקית היא למשוך את קהל היעד הרלוונטי, לעורר בקרבו מודעות למושא הפרסום ובסופו של דבר להניע אותו לפעולה ממשית בדמות רכישה, השארת פרטים, קביעת פגישה וכיוצא בזאת. במסגרת הכתיבה השיווקית נהוג להשתמש במסרים אסטרטגיים כדי להדגיש את היתרונות ונקודות הבידול של מושא הפרסום, וכן לשלב כלים רטוריים כמו בניית נרטיב, פנייה רגשית וקריאה לפעולה. במובנים רבים, השימוש בטקטיקות הללו מחייב בקיאות בעקרונות שיווקיים ופסיכולוגיים כאחד, וכן מצריך הבנה מעמיקה של הצרכים, הרצונות והתכונות של קהל היעד.

כתיבה שיווקית לעסקים

עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד, כתיבת תוכן שיווקי היא מרכיב מכריע באסטרטגיית השיווק הכוללת. מה זה אומר בפועל? הכתיבה השיווקית לעסקים היא תוכן אשר לא רק מיידע לקוחות פוטנציאליים על אודות המוצרים והשירותים של העסק אלא גם מעודד רכישה, מטפח נאמנות מצד קהל היעד ובסופו של דבר מניע צמיחה בהכנסות. כל זאת, תוך שיקוף הטון, הקול, הסגנון והמאפיינים הייחודים של העסק, לצד התאמה לדמוגרפיה הספציפית של קהל היעד. בסופו של יום, הכתיבה השיווקית היא מרכיב ניכר בכל אחד מאבני הבניין של העסק – היא מופיעה באתר אינטרנט, בתיאורי מוצרים בקטלוג, בפוסטים בבלוג, בפרסומי ניוזלטר בדואר האלקטרוני, בהודעות לעיתונות ובפוסטים למדיה החברתית.

כתיבה שיווקית לעסקים

כתיבה שיווקית באנגלית

כתיבה שיווקית באנגלית פירושה יצירת תוכן פרסומי באחת השפות המדוברות והמשפיעות ביותר בעולם. בהתחשב בטווח הגלובלי הרחב שלה, הכתיבה השיווקית בשפה האנגלית עשויה לסייע לעסקים לפרוץ לתוך שווקים בינלאומיים מגוונים וכך להגדיל את היקפי המכירות וההכנסות. כתיבה שיווקית באנגלית חייבת להיות ברורה, תמציתית ומושכת, תוך שימוש בשפה משכנעת ושימוש בהפניות רלוונטיות מבחינה תרבותית. ככל שקהל היעד אינו דובר אנגלית כשפת אם, מומלץ להימנע משימוש בז’רגון מורכב ובטרמינולוגיה מקצועית על מנת להבטיח נגישות מרבית. יתר על כן, כתיבה יעילה באנגלית משלבת על פי רוב טכניקות אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), על מנת לשפר את הנראות ואת תנועת הגולשים (Traffic) בהקשרים דיגיטליים.

כתיבה שיווקית באינטרנט

כתיבה שיווקית באינטרנט משמעה יצירת תוכן שיווקי ייעודי במיוחד עבור פלטפורמות מקוונות. פלטפורמות מקוונות כוללות מנעד רחב של זירות דיגיטליות, ביניהן ניתן למנות אתרים, בלוגים, רשתות מדיה חברתית, קמפיינים בדואר האלקטרוני ופרסומות מקוונות באתרים ובמנועי חיפוש. המטרה העיקרית של הכתיבה השיווקית האינטרנטית היא למשוך את תשומת הלב של קהל היעד ולייצר עניין, לעורר אצלו מודעות למותג ושאיפות למעורבות, ובסופו של דבר להניע לביצוע פעולה, כמו רכישה, הרשמה לניוזלטר, שיתוף תוכן, קביעת פגישה וכדומה. כתיבת תוכן לאתרים חייבת להיות מותאמת למנועי חיפוש (SEO) על מנת לשפר את הנראות האורגנית ולמשוך יותר תנועת לאתר או לדף הנחיתה. לרוב, הכתיבה השיווקית תהיה כרוכה בשילוב של תוכן אינפורמטיבי ומשכנע המספק ערך מוסף לקהל, תוך הכוונה עדינה של הנמענים לקראת הפעולה הרצויה.

כתיבה שיווקית דוגמאות

תוכן שיווקי הוא עולם ומלואו. היא כוללת מגוון רחב של פורמטים וסגנונות, אשר כל אחד מהם מותאם באופן ייעודי למטרות ולקהלים ספציפיים. להלן מספר דוגמאות מרכזיות:

  • כתיבת תיאור מוצר תיאורים מפורטים אך תמציתיים המדגישים את התכונות והיתרונות של מוצר, שנמצאים לרוב באתרי מסחר אלקטרוני.
  • ניוזלטר בדואר האלקטרוני – הודעות דוא”ל שנשלחות למנויים כדי ליידע אותם על מוצרים חדשים, מבצעים מיוחדים או עדכונים, במטרה לשמור על רמות גבוהות של מודעות ומעורבות.
  • פוסטים במדיה החברתית קטעי תוכן קצרים ומושכים, בתצורה של טקסט, תמונות וסרטונים, עבור פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק, שנועדו לבנות נוכחות של המותג ולקדם אינטראקציה עם המשתמשים.
  • דפי נחיתה דפי אינטרנט ממוקדים שנועדו לאסוף לידים ולהעלות את יחס ההמרה. הם כוללים כותרות מושכות, תוכן משכנע וקריאות ברורות לפעולה.

טיפים לכותבי כתיבה שיווקית

מבוא לכל מי שרוצה למכור את השירות/מוצר שלו באופן היעיל ביותר. במה כתיבה שיווקית לעסק שונה מכל כתיבה אחרת. וגם: היכן ללמוד כתיבה מסוג זה.

בין אם אתם באים לקדם מוצר, שירות או תדמית – עולם השיווק הוא חלק בלתי נפרד מהיומיום שלכם. בלעדיו אתם כלום, ובלעדיו בלתי אפשרי לתפוס מקום של כבוד בין המוני מתחרים, ודאי בעידן השיווק הדיגיטלי.

אם פעם – בעידן הפרסום הקלאסי – השיווק נעשה באמצעים השמרניים של עיתונות הפרינט, רדיו, טלוויזיה, קולנוע ושלטי חוצות, הרי שכיום השיווק חייב לקחת בחשבון את ריבוי הפלטפורמות: רשתות חברתיות ופרסום מקוון בכל המסכים על גבי תקשורת הדיגיטל (כל אחד מאיתנו שצורך תכנים חדשותיים בסלולר או במחשב יודע עד כמה הפרסום הקופץ ממלא את החלל). הסיבה פשוטה: שיווק יעיל הוא המפתח להגיע לעיניו, לאוזניו ולליבו של הלקוח הפוטנציאלי.

אז איך עושים זאת בצורה הטובה והמקצועית ביותר? הנה כמה טיפים חשובים:

1. הכירו את קהל היעד שלכם

הבנת קהל היעד שלכם היא המרכיב הקריטי ביותר בכל פנייה שיווקית. לפני שאתם מתחילים בכתיבה השיווקית – מומלץ שתדעו למי אתם פונים כדי להתאים לנמען את המסר המתאים לו ביותר. מה הדמוגרפיה שלו (מקום מגורים ועבודה, מעמד סוציו-אקונומי, רמות השתכרות, אורח החיים והבילויים שלו). כל זאת כדי שתוכלו להתאים את המסרים כך שיענו על הצרכים וההעדפות, וכמובן על עקבי האכילס והדרישות שלו, כדי לחבר אותו לתכנים שלכם בצורה הטובה ביותר.

2. הצעת מכר ייחודית

השלב הבא לאחר זיהוי קהל היעד שלכם הוא יצירת הצעת מכירה ייחודית (USP). כל עסק רוצה להיות בעל ייחוד משלו, גם אם הוא פועל בסביבה מרובת מתחרים שמציעים לקהל הלקוחות מוצרים ושירותים דומים. ה-USP שלכם יבדל את העסק שלכם מכל, או מרוב, המתחרים הללו וידגיש את הערך המוסף שלכם. ייחודיות שכזו תסייע לעסק שלכם לשרוד גם בתנאי שוק קשים, כאשר תמורת הצעת הערך שלכם הצרכן יהיה מוכן לשלם גם מחיר גבוה יותר. מכאן שהכתיבה השיווקית שלכם חייבת להגדיר בבירור את יתרונות המוצר/שירות שלכם על פני המתחרים. הדגשה זו צריכה למצוא ביטוי בכל פלטפורמות השיווק שלכם.

3. צורת הכתיבה של המסר השיווקי

היות שקהל הלקוחות הפוטנציאלי ניזון כיום מהמוני פלטפורמות פרסומיות ושיווקיות, הרי שטווח הקשב שלו קצר וחסר סבלנות לגודש טקסטים או למסרים מסובכים. המשמעות: הכתיבה השיווקית שלכם צריכה להיות תמציתית ובעלת כוח השפעה מיידי וישיר. לכן יש להקפיד על מסר בהיר וברור. הימנעו מסלנג, מצד אחד (הוא לא מדבר לקהלים מתוחכמים יותר), ומשפה כבדה ומסובכת יותר, מצד שני (מתכון בטוח לאיבוד הקהלים העממיים יותר). הקפידו בכל מצב להשתמש במשפטים קצרים ובפסקאות קצרות כדי שתצליחו “לצוד” במהירות הגדולה ביותר את קהלי היעד, וכדי שלא תאבדו את הקשב שלהם.

4. לשלב מסרים אנושיים

מסרים טכנייים או מתוחכמים מדי – עלולים לגרום לניכור ביניכם לצרכן. תמיד עדיף לשלב בכתיבה השיווקית סיפורים אנושיים, או בני אדם שייצרו הזדהות רגשית. מאז שהיינו ילדים התרגלנו לאגדות ולסיפורים אנושיים, וגם כמבוגרים אנחנו עדיין נמשכים לנרטיב – הסיפור – גם כשמדברים איתנו על אבקת כביסה, מכונית או סלולר חדש. דוגמנים יפים, סלבריטאים המשמשים מודל לחיקוי, ילדים שמעוררים את הרגש, או שימוש בחוויות אנושיות יומיומיות (חיי המשפחה, הדחף להצלחה) – כל אלה יגדילו את כוח המשיכה של המוצר והשירות שלכם. כך גם המלצות של לקוחות (התנסות אישית) מעוררות אמון והקשבה, וכמובן קשר רגשי מצד הלקוחות בפוטנציה.

5. זהות המותג

המסרים שאתם מנסים להעביר ביחס למותג/שירות שלכם, והתדמית שאתם רוצים ליצור – את זאת יודע כל איש פרסום מתחיל – חייבים לשדר שפה אחידה ומובדלת בכל פלטפורמות הפרסום והשיווק: הטרמינולוגיה, הצבע, סגנון הפנייה – אלה חייבים להיות אחידים במסר ובצורה, בין אם מדובר בפוסטים במדיה החברתית, בניוזלטרים, בפרסומת פרינט או טלוויזיה. העקביות השיווקית הזו היא עמוד השדרה של הקמפיינים שלכם, ולכן עליה לעבור כחוט השני בכל הערוצים שבהם אתם משתמשים כדי שתשיגו חיזוק מרבי של ערכי המותג שלכם.

6. אלמנטים חזותיים

ידוע שתמונה שווה אלף מילים, והדבר נכון פי כמה בעידן הדיגיטלי, כמובן. אבל לא רק תצלומים ואיורים מושכי עין ולב יעוררו את תשומת לב הלקוחות בפוטנציה – כך גם כל אלמנט גרפי שמקל על הקריאה שלהם, ומכוון את תשומת ליבם למסרים החבויים בטקסט (למשל סטטיסטיקות, השוואות מחירים, גרפים, וכו’) מהווה חלק מאסטרטגיית שיווק חזקה. הדבר נכון כמובן גם לגבי סרטונים בעידן הטיקטוק, היוטיוב ויתר הפלטפורמות שהפכו את הווידיאו לכלי שיווקי מרכזי.

7. יעילות הקמפיין

האם הכתיבה השיווקית לעסק שלכם יעילה? את השאלה הזו אתם חייבים לבדוק שוב ושוב ללא הרף, לאורך כל משך הקמפיין שלכם. האם הוא מדויק? האם הוא פוגע? האם הוא מושך יותר צפיות? יותר תגובות? בעניין אפקטיביות הקמפיין עליכם לשים לב למדדי ביצועים מרכזיים (KPI) כגון מעורבות לקוחות; שיעורי המרה (כמה מהמבקרים באתרים שבהם אתם מפרסמים ממירים את הצפייה לפעולה – בין אם קנייה או הרשמה למועדון לקוחות); והחזר על השקעה (ROI) – מתי אתם מכסים את ההשקעה שלכם בפרסום, בתקווה שהלקוח שלכם יחזור על הקנייה שוב ושוב. ניתוח יעילות הקמפיין יסייע לכם לבצע אופטימיזציה של אסטרטגיית השיווק.

טיפ נוסף: במה נבדלת כתיבה שיווקית?

 כפי שניתן ללמוד מהאמור לעיל – ראשית, בניגוד לכל כתיבה אינפורמטיבית (עיתונאית, אקדמית) או סיפורית אחרת, מטרתה של הכתיבה השיווקית היא לקדם מוצר, שירות או מותג, תוך קריאה ברורה לפעולה. דהיינו, מטרתה העיקרית של כתיבה שיווקית לעסק היא להשפיע על קהל היעד הפוטנציאלי לבצע פעולה – רכישת מוצר, הרשמה למועדון או לשירות, לניוזלטר, וכו’. כל זאת תוך היעזרות בפנייה רגשית ויצירת מודעות של הקהל למוצר/שירות וקשר חיובי בין המוצר לצרכן.

לצורך כך על המוען (המפרסם) להתמקד בצרכיו, ברצונותיו ובפחדיו של קהל היעד המוגדר. כאמור, בניגוד לכתיבה אחרת – יעילות הכתיבה השיווקית נמדדת על סמך מדדי ביצוע כגון שיעורי המרה, שיעורי קליקים והחזר על השקעה.

לכן, בבואכם לתרגל כתיבה שיווקית (היא נלמדת בבתי ספר לשיווק, וכן בהדרכות אינטרנט) – עליכם ללמוד לכוון את פנייתכם לקהל יעד מוגדר ככל האפשר, להשתמש במשפטים קצרים ובמסרים קולעים ובהירים (בניגוד לכתיבה עיתונאית או ספרותית שיכולה להיות מורכבת ובלשון ספרותית), לדעת להשתמש במידה רבה בניסוח “קופירייטינגי”, לכתוב בשפה תקנית ובוודאי נטולת שגיאות לשוניות ותחביריות, לנסות להסתייע בהומור, וכאמור – להדגיש את החוזקות של המוצר/שירות שלכם ביחס למתחרים. בידול הוא שם המשחק, ולצורך חידודו יש לנקוט את כל האמצעים הנדרשים מבלי להשתמש בשפה בוטה או נמוכה.

היכן לומדים כתיבה שיווקית?

למי שרוצה ללמוד באופן מסודר כתיבת תוכן שיווקי – יש מכללות שונות למקצועות הקריאייטיב והקופירייטינג, וכן קורסים מקוונים ללימוד שיווק ותוכן דיגיטלי. באלה תוכלו לצבור תובנות רבות על הפסיכולוגיה של השיווק ושיטות להעצמת היעילות שלה, כולל תרגילים וטכניקות כתיבה. חלק מהקורסים מבטיחים גם התמחות תוך כדי הלימודים. חפשו ברשת “קורסים לכתיבה שיווקית” – ומצאו את זה שמתאים לכם.

אם אתם חושבים שאתם יכולים לבד – אהלן וסהלן. אם לא – אנחנו כאן לרשותכם. צוות הכותבים של Tabello יצור עבורכם כתיבה שיווקית לעסק שתקדם אותו ותעיף אותו למעלה. צרו איתנו קשר ממש עכשיו ב-054687190 או לחצו על כפתור הווטסאפ בצד המסך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות