כתיבת תוכן ללינקדאין

הדרך בה נכתב פוסט בלינקדאין, וצורת כתיבת הפרופיל העסקי או האישי – יכולים להשפיע בצורה דרמטית על האופן בו ייתפס הפוסט, העסק או המועמד לעבודה – בהתאמה. בשל כך, כתיבת תוכן ללינקדאין צריכה להיות מקצועית ורהוטה, אך גם שיווקית. עליה להיכתב באופן שימשוך את הקוראים השונים – בין אם זה אנשים שנחשפים לפוסט, מגייסי עובדים או עובדים פוטנציאליים.

מי את לינקאדין 

לינקדאין (ובמקור באנגלית: LINKED-IN) הפציעה לחיינו כבר לפני למעלה מעשור וחצי, ואף על פי ששמה שגור בפי רבים מאיתנו – חלקנו עדיין לא בדיוק מבינים במה דברים אמורים, או לכל הפחות מהם היתרונות שטמונים בה. יותר מכך: גם עסקים רבים, אשר לינקדאין מהווה עבורם את הבמה המקוונת בעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר לקידום, משקיעים בה כמדומה פחות מאשר ברשתות חברתיות מתחרות. ובכן, כאן אנו נעסוק בחשיבות של כתיבת תוכן ללינקדאין ולאן כתיבה שכזו יכולה למנף כאשר היא מתבצעת כראוי, אך ראשית- ניתן רקע קצר אשר יבהיר את מהותה וחשיבותה של לינקדאין.

לינקדאין – הרשת החברתית התעסוקתית

לינקדאין הינה – בדומה לפייסבוק – רשת חברתית אונליין (מקוונת), אך בניגוד אליה ולרשתות רבות אחרות, מאחורי לינקדאין ישנה מטרה מוגדרת וברורה, והיא יצירת קשרים מקצועיים ועסקיים בין המשתמשים בה. למעשה, החברה הוקמה כבר בסוף שנת 2002, ולאחר כחצי שנה הושק אתר האינטרנט שלה. הגם שבתחילת דרכה רשת לינקדאין צמחה לאיטה, כבר בשנת 2007 היא החלה להיות רווחית. וכך, לאור הצלחתה של הרשת, בשנת 2011 היא הונפקה בבורסה לניירות ערך בניו יורק, וכעבור חמש שנים היא אף נרכשה על ידי התאגיד העולמי מייקרוסופט. נכון להיום – שנת 2024 – רשת לינקדאין כבר הגיעה ל-680 מיליון משתמשים רשומים.

ובכן, לאחר רשימת הישגים קצרה ותמציתית זאת, כבר ניתן להבין מדוע לעוסקים בתחום חשוב מאוד להשקיע כראוי בכתיבת תוכן ללינקדאין. כעת נפרט עבור מי בדיוק הדבר כה חשוב וכדאי.

כתיבת תוכן ללינקדאין

מתעניינים בשירותי כתיבה ללינקדאין?
צרו קשר:

כתיבת תוכן ללינקדאין: מי בעצם צריך את זה

כאמור, לינקדאין מושתתת על הקשרים המקצועיים בין החברים בה- מה שאומר למשל קשרים בין מחפשי עבודה למעסיקים אפשריים, או בין עסקים מתחומים שונים ללקוחות שמתעניינים באותם תחומים. משכך, ברשת נעשה גם שימוש נרחב בין עסקים לבין עצמם- מה שנודע כעסק עבור עסקים אחרים (B2B). כל משתמש ברשת יכול ליצור לעצמו פרופיל אישי – אשר בהינתן העובדה שמדובר בקשרי עבודה, למעשה מהווה מעין מקביל לקורות חיים – אשר בו הוא יכול לפרט אודות יכולותיו המקצועיות, השכלתו, ניסיונו המקצועי והישגיו בתחומים שונים. בנוסף, ממש כמו בקורות חיים מהעידן הקודם- ניתן גם לפרט את המלצות המעסיקים הקודמים. ובכל הנוגע לעסקים: רשת לינקדאין מאפשרת לשתף תכנים אודות העסק- כגון אופי הפעילות שלו, מידע חשוב על המוצרים אותם הוא מוכר ומשווק, כמו גם על השירותים או על מיזמים עסקיים עתידיים שלו. בין אם המדובר במחפש עבודה פרטי או בעסק – כזה המעוניין בהרחבת מעגל הלקוחות שלו כמו גם בהרחבת הקשרים העסקיים שלו – כפי שניתן להבין, כולם יפיקו תועלת רבה מכתיבת תוכן ללינקדאין ובניית פרופיל מרשים ואטרקטיבי.

פרופיל אישי – כי אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני

אמנם מדובר בקלישאה ותיקה, אך לא זו בלבד שהיא נכונה- כיום בעידן הצפת המידע היא מקבלת משנה תוקף. ולכן, חשוב מאוד ליצור פרופיל אישי באופן חכם. את זאת נעשה בדומה לקידום הפרופיל ברשתות חברתיות אחרות כגון פייסבוק או X (לשעבר טוויטר), אך עם מספר דגשים שרלוונטיים לאופי וטיב רשת שמתמקדת בקשרים מקצועיים. עצה בסיסית היא למשל לפרט- אך אודות מה שלקוחות/שותפים פוטנציאליים ירצו פירוט אודותיו; כלומר לא להתפזר, ובמקביל- להדגיש נקודות קריטיות וייחודיות לנו.

הגיע הזמן לטוות קורים

לאחר יצירת פרופיל מושך, נמשיך לשלב הבא- הוא הרחבת הרשת הקולגיאלית שלנו. כאן חשוב “לירות לכל הכיוונים”, כלומר לצרף כמה שיותר עמיתים לרשת שלנו ולשקוד על הרחבתה ללא הפסקה. מובן שבראש וראשונה חשוב שהחברים ברשת איתם ניצור קשר יהיו בעלי עניין לתוכן שלנו – בין אם אלה לקוחות פוטנציאליים לשירות או למוצר אותם אנחנו מציעים, שותפים פוטנציאליים או אף מתחרים – אך הרעיון פשוט: ככל שנרחיב את מעגל החברים שלנו, כך יגדל הסיכוי שביניהם יהיו בעלי עניין כאלה.

עם קצת עזרה מחברים – גם מהרשתות האחרות

כפי שכל גולש ברשתות החברתיות ודאי יודע, הרשתות נשזרות אחת בחברתה לא מעט: פייסבוק מוביל לצפייה בסרטון בטיקטוק או ביוטיוב וכן הלאה. כך גם במקרה שלנו: מומלץ לשלוח הודעה תמציתית לחברי הרשתות המתחרות (בעיקר פייסבוק ו-X) עם בקשה להתחבר אלינו בלינקדאין. ולבסוף, חשוב מאוד להישאר תמיד עם יד על הדופק- כלומר לפרסם רשומות (פוסטים) מדי יום, שכן כתיבת תוכן ללינקדאין צריכה להיות מקצועית ואיכותית, אך גם גבוהה כמותית. מומלץ לשמור על תמציתיות- לכל היותר 300 מילים, ולשלב הנעה לפעולה.

כתיבת תוכן ללינקדאין – המומחיות של Tabello

פתחתם חשבון? רוצים לכתוב פוסט מפוצץ? מחפשים לשדרג את הפרופיל הקיים? לשם כך אנחנו כאן. בצוות הכותבים שלנו, הצוות של טאבלו, כותבי תוכן מנוסים ומיומנים בכתיבת תוכן ללינקאדין. התוכן שכתבנו לפוסטים של לקוחותינו הפך פעמים רבות לויראלי, ואם היה מדובר בתוכן לפרופיל האישי או העסקי  – הרי שהפרופיל שודרג פי כמה וקיבל מראה הרבה יותר מקצועי ויוקרתי. זה פשוט – אך דורש תחכום ומיומנות, שלנו יש כמובן. אז אם גם אתם רוצים לצעוד צעד קדימה ברשת לינקדין, פנו אלינו. נתאם שיחה, ולאחריה נספק לכם שירותי כתיבת תוכן  ברמה המקצועית ביותר. אנחנו כאן בווטסאפ – 0546871790.

כלי נגישות