כתיבת תוכן שיווקי – המדריך המלא
הכתיבה השיווקית משמשת אותנו יותר ויותר בעידן הרשת, אבל לא רק. העובדה שהיא זמינה עדיין לא הופכת אותה ליעילה. כיצד לעשות זאת נכון, מהם סוגי הכתיבה השיווקית, וגם טיפים אודות כתיבת תוכן שיווקי טוב ואיך לבחור כותבי תוכן שיווקי
האינטרנט הפך את נושא הקידום השיווקי לעסק הרבה יותר קל ופשוט, כשהרשתות החברתיות והבלוגים בכל אתר שוקקים פעילות פרסומית ואינספור חברות ופרטים מציעים את שירותיהם לכל דכפין. אבל עדיין – הידע כיצד לייצר תוכן שיווקי איכותי ויעיל דורש מיומנויות מקצועיות גם בעידן המקוון. במקביל, כמובן, כתיבת תוכן שיווקי איננו רק עניין לרשת אלא גם לפלטפורמות הפרסום המסורתיות – עיתונות, רדיו וטלוויזיה, מצגות, פליירים, ועוד. אז איך עושים את זה הכי נכון? המדריך הבא ינסה להאיר את עיניכם בדרך לכתיבת תוקן שיווקי אפקטיבי.
מהי כתיבת תוכן שיווקי
כתיבת תוכן שיווקי היא כזו שנועדה בצורה הפשוטה ביותר לפרסם מותג, מוצר או שירות ולעורר עניין בקרב לקוחות פוטנציאליים. בין אם מדובר בכוונה לעורר אנשים לקניית מוצר, ובין אם לעורר מודעות למותג – המטרה היא אותה מטרה. למרות שכתיבת תוכן שיווקי כוללת פרסומות, סלוגנים וקופירייטינג – עדיין יש הבדל בין סגנונות שונים של כתיבת תוכן שיווקי.
מי מתמחה בכתיבת תוכן שיווקי?
מי? אנחנו – Tabello. בלי לעוף על עצמנו, ובכנות – אנחנו טובים בזה. פנו אלינו ותראו. תוך יום-יומיים אתם תקבלו כתיבה שיווקית שתשפר לכם את האתר והעסק, ותרים אותם לגבהים חדשים.
מחפשים כתיבת תוכן שיווקי?
צרו קשר:
סוגי כתיבת תוכן שיווקי
חינוך/העברת מידע
סוג זה של כתיבת תוכן שיווקי נועד לספק מידע חיוני לקורא, ולעיתים גם לחנך אותו מה לעשות וכיצד. ככזו היא כוללת מידע, סטטיסטיקות, כיווני פעולה ועוד צורות של מידע הנשען על עובדות. דוחות עומק שנועדו לקדם מתודולוגיות פעולה/קנייה ייחודיות מסייעים לקהל היעד לפתור בעיות. בעולם הפוליטי הדבר נועד לתמוך בקו פוליטי. בעולם הטכנולוגיה כתיבה שכזו נועדה להציג מוצר טכנולוגי חדש. ההעברה הזו יכולה להיעשות באמצעות בלוגים, ספרים מקוונים, ועוד פלטפורמות מורכבות שנבדלות מכתיבת תוכן שיווקי רגילה ומהירה.
כתיבה עלילתית
במקרה זה המסר השיווקי מועבר באמצעות עלילה, בין אם בדיונית או עובדתית.
היא כוללת את דרך הסיפור הקלאסית: התחלה, אמצע וסוף. היא יכולה להיות מועברת באמצעות סרטונים, פודקאסטים או סיפורים ברשת החברתית.
כתיבה תיאורית
נועדה לעורר את התיאבון של הלקוח הפוטנציאלי ביחס למוצר או להאיר את עיניו כיצד הוא ישביח את חייו באמצעות מותג מסוים. היא מבוצעת באמצעות כתיבת תיאור מוצר, תיאור השירות, או הדרכה אינפורמטיבית.
כתיבה שכנועית
נועדה להשפיע על הנמען לנקוט פעולה בכיוון מסוים – רכישת מוצר, שינוי נקודת המבט של הצרכן ביחס למוצר, וכו’. היא מתבצעת באמצעות פרסום במדיה החברתית, בשלטי חוצות, פרסום ממומן באינטרנט, וכו’.
טיפים לכתיבת תוכן שיווקי טוב
הכירו את קהל היעד שלכם:
היות שכתיבה שיווקית מוצלחת אמורה להשפיע על הקורא, על המפרסם להכיר אותו, לדעת מי היא, איך נראים חייו. מה הוא אוהב, מה התקוות שלו, ממה הוא חושש. הכתיבה יכולה להיות בשל כך כתיבה עסקית, שמוכוונת יותר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי של העסק, או לחלופין כתיבה תיאורית, וכיוצא בזה. נסו לחשוב כיצד המותג שלכם משתלב בתמונת עולמו של הקורא. אם קהל היעד ברור, ניתן למקסם את התוכן השיווקי ולהתאים אותו לקבוצת אנשים מוגדרת.
המסר חייב להיות פשוט:
אל תסבכו את הדברים, שכן רק מעט מהאנשים קוראים כל מילה של התכנים השיווקיים שהם צורכים. הם קולטים מה מתאים לצורכיהם, ורק אז עשויים להעניק להם יותר תשומת לב. לכן שמרו על המסר פשוט, ברור ומאורגן. כתיבה שיווקית חייבת להיות מתומצתת ולא מסובכת, בלי מילים מצועצעות שיסיטו את הקורא מהעניין.
הוסיפו כמה שיותר נתונים ליצירת אמינות:
מספרים ועובדות מחזקים את אמינות המפרסם ומייצרים אותנטיות למוצר/שירות.
השתמשו בדיבור אקטיבי ולא פסיבי:
בדיבור אקטיבי הגיבורים יוצרים פעולות (“דנה אכלה המבורגר”), בעוד בדיבור פסיבי הדברים קורים לגיבורים (“ההמבורגר נאכל על ידי דנה”). הדיבור האקטיבי הוא בעל עוצמה גדולה יותר.
הניעו את צרכן לפעולה מיידית:
הבהירו לו שאם לא ינקוט פעולה עכשיו הוא עלול להפסיד הזדמנות או את המוצר. לכן יש לבנות תחושת בהילות מסוימת כדי שהוא יבחר במוצר שלכם במקום במוצר אחר.
השתמשו בשמות תואר:
אנשים נוטים להגיב יותר למסרים שפונים לחושיהם – לכן יש לנסח את הפנייה כך הם יוכלו לראות, לשמוע, לטעום ולהריח את המוצר בדמיונם. הדרך לעשות זאת היא באמצעות שימוש חכם בשמות תואר – המילים שמתארות את המוצר/שירות ואשר מוסיפות פרטים מוחשיים להבנתו ולכוח המשיכה שלו. מובן ששמות תואר אלה צריכים להתאים למהות המוצר ולאווירה שרוצים להעביר.
היו כנים:
כתבה שיווקית טובה צריכה להשכיח מהצרכן כי מנסים למכור לו מוצר/שירות – הדבר ייעשה באמצעות שידור כנות, הוגנות ואמת. שיווק לא כן משדר גישה לא אישית שתרחיק את הצרכן.
הגדירו במדויק את מטרות הפרסום:
האם המטרה היא לגרום לצרכן לבקר בנקודת המכירה, לעקוב אחרי החברה ברשתות החברתיות, להשלים רכישה, או לעשות משהו אחר. האם אתם רוצים שהצרכן בפוטנציה ינקוט פעולה, ילמד משהו חדש על המוצר/שירות, יקבל פרטים על מוצר מסוים, וכו’. הבנת המטרה הסופית חיונית לפני שאתם מתחילים בכתיבת התוכן השיווקי.
הוסיפו הוכחות חברתיות ליתרון המוצר:
התנסויות חיוביות של צרכנים נוספים מהמוצר שאתם משווקים תמיד מועילות.
משכו את תשומת הלב של הקוראים:
התוכן שלכם צריכים ללכוד את עינו של הצרכן – עשו זאת באמצעות כותרות מושכות, עיצוב מיוחד, וכו’.
השתמשו בהומור:
ההומור גורם לאנשים להקשיב לנו ולשבור את הקרח, וכך גם בשיווק. עדיף על מסרים משעממים.
אל תעליבו, אל תקללו:
שמרו על לשון נקייה ואל תפגעו בלקוחות בפוטנציה. בעידן הרשתות החברתיות שימוש בשפה לא ראויה יכול גם לגרום לחסימת המסר. גם אם אתם משתמשים בהומור – אל תחצו את הגבול.
הימנעו מקלישאות:
מסרים שכבר נשמעו בלי סוף בעבר ירחיקו את הצרכנים. חשבו מחוץ לקופסה ונסחו את המסרים בהתאם. רעיונות חדשים ומדליקים ימשכו את תשומת ליבם ואת הערכתם של הלקוחות בפוטנציה.
עוררו עניין:
אל תתנסחו באופן שבלוני אלא נסו לבדר, לשעשע, ללמד משהו חדש או לספק השראה לקוראים. כתיבה מיוחדת ומלאת חיים והברקות תעורר את סקרנות הקוראים ותגרום להם לקרוא עוד ועוד. הרי אתם רוצים שהם יעקבו אחרי המסרים שלכם עד סופם.
פתרו בעיות לוחצות של הלקוח:
כתיבת תוכן שיווקי מוצלחת לא רק מוכרת מוצרים – היא במידה רבה מספקת ללקוחות פתרונות לבעיותיהם, ומסייעת להם לדמיין כיצד חייהם יכולים להיראות בלי להיות מוטרדים מאותן בעיות.
נסחו קריאה לפעולה:
כתיבה טובה שלא מניעה את הקוראים לנקוט פעולה ומשאירה אותם באוויר – לא תועיל. לכן תמיד יש לכלול פנייה ברורה וממוקדת לפעולה: “למדו עוד”, “הזמינו עכשיו”, “צרו קשר” וכו’ הם חלק מביטויי ההנעה לפעולה שתוביל את הלקוח לפעולות המרה ממוצר למוצר.
היו ברורים במסר שלכם:
לעולם אל תשאירו את הצרכן מבולבל בנוגע למטרתכם או למה שאתם מנסים למכור לו. המסר המרכזי שלכם חייב להיות ברור: האם אתם מוכרים משהו? מספקים מידע לקהלים חדשים?
כתבו לבני אדם:
גוגל אוהב כתיבה שפונה לאנשים, כך שתמיד זכרו בכתיבתכם שאתם פונים לנמענים בשר ודם. מנועי החיפוש והאלגוריתמים שלהם מעדיפים מאמרים שמדברים בלשון שיחה ומיועדים לאנשים אמיתיים. לכן כתיבה שכזו תעלה את דירוג המאמרים שלכם במנועי החיפוש.
הקפידו על פסקאות קצרות:
הקוראים מפרקים במהירות את המסרים הפרסומיים שהם נתקלים בהם. לכן העדיפו פסקאות קצרות, משפטים תמציתיים ושפה פשוטה. הדבר נכון במיוחד ביחס לתכנים שמתפרסמים ברשת – שם הקוראים רגילים למסרים קצרים ותכליתיים. שימוש מושכל באנלוגיות תמיד עוזר ומקל על הקורא.
צרו זהות מותג מובדלת:
בדומה לבני אדם, גם מותגים זכירים הם אלה שמשדרים ערכים, תפיסות, עמדות וקולות מזוהים וברורים.
היכנסו לנעלי הקורא:
שאלו את עצמכם כיצד אתם הייתם מגיבים למסר? מה היה גורם לכם להתעניין במוצר כדי ליצור פעולה? ראיית נקודת המבט של הצרכן תגרום לכם לאמץ אסטרטגיית שיווק נכונה יותר.
בחרו בכותב תוכן טוב
יתרונו של כותב תוכן שיווקי בעל ניסיון הוא לא רק בידע שלו, המבוסס על ניסיון רב שנים עם לקוחות מסוגים שונים, אלא גם על פיתוח אינסטינקטים מקצועיים שחשיבותם בכתיבה עצומה. לכן, כשאתם באים לבחור בכותבי תוכן שיווקי – ערכו סקר שוק מה ההיסטוריה המקצועית שלהם, מי הקליינטים שאיתם הם עבדו, בקשו דוגמאות לכתיבה שלהם לפלטפורמות ולמדיות שונות, בדקו מה שיטת העבודה שלהם – כיצד הם לומדים את הצרכים שלכם, כיצד הם ממקדים את המסרים הפרסומיים והשיווקיים, באיזו צורה מתבטא שיתוף הפעולה שלהם איתכם, מה הכלים המקצועיים שעומדים לרשותם (קופירייטרים, גרפיקאים, מפיקים ובמאים, וכו’).
היות שכותבי התוכן השיווקי צריכים להיכנס לראש שלכם – דאגו לכך שתמצאו איתם ראש טוב, ראיית עולם משותפת, הבנה מקצועית, וכמובן הקפידו לנסח איתם הסכם עבודה שבו הם מחויבים לענות על הצרכים שלכם עד להשגת הניסוח שייראה לכם. דאגו להבהיר כמה סקיצות של טקסט ועיצוב הם אמורים לספק לכם, וכיצד יתנהל הדיאלוג המקצועי ביניכם.
זכרו: כתיבה שיווקית טובה עשויה לעשות את כל ההבדל מבחינת העסק והמוצר שלכם.
כתיבת תוכן שיווקי – רק אצל Tabello
אם הגעתם עד לכאן, כנראה שאתם כבר מבינים כמה כתיבת תוכן שיווקי משמעותית לכל עסק, על אחת כמה וכמה – לעסק שלכם.
ההצעה שלנו היא לא להתפשר: כשמדובר בתוכן שיווקי לעסק, חשוב לפנות למקצוענים ביותר בתחום. וכשמדברים על מקצוענים, מדברים על צוות הכותבים של Tabello.
בטאבלו תוכלו ליהנות מצוות כותבים בעל ניסיון עשיר בכתיבת תוכן שיווקי, הכולל מאות מאמרים חודשיים, כתיבת פוסטים, מאמרים לבלוג ומה לא. למה אתם מחכים? צרו קשר בווטסאפ למספר: 054-6871790
צריכים תוכן שיווקי? דברו איתנו
אנחנו מתמחים בכתיבת כל סוגי התוכן. פנו אלינו – אנחנו מבטיחים לחזור אליכם כמה שיותר מהר