כותב תוכן
את הטיפים הבאים אתם הולכים לקבל היישר מכותבת תוכן שמשתייכת לצוות שלנו, הצוות של tabello, שכבר שנים מתפרנסת למחייתה מכתיבה. אגב, יש לנו צוות שלם ומקצועי של כותבי תוכן, שישמחו לספק לכם תוכן איכותי ומקצועי. אז אם אתם מחפשים כותבי תוכן – אנחנו כאן עבורכם.
פנו אלינו.
מחפשים כותבי תוכן?
מצאתם! צרו קשר
כיצד להתחיל קריירה של כותב תוכן
בעידן הדיגיטלי, שבו המידע הוא המלך, הביקוש לכותבי תוכן הולך וגדל. אם גם אתם רוצים להשתלב בענף התקשורת הצומח ביותר – קבלו את המדריך לכתיבת תוכן, וצאו לדרך
דרושים כותבי תוכן
כתיבת התוכן לאתרי אינטרנט מכסה כיום מגוון רחב של צורות ונושאים – מלייף סטייל ונסיעות ועד לטכנולוגיה והייטק, מספורט ועד לבידור, מפוליטיקה ועד לפילוסופיה, מספרות ושירה ועד מוצרים לילדים. בקיצור: עולם ומלואו, של עסקים ולקוחות פוטנציאליים, שדרושים כותבי תוכן מיומנים. אז בין אם אתם כותבים מתחילים, או כאלה שכבר עשו כברת דרך בענף ורוצים להשביח את כישוריהם – כדאי לדבוק בכמה כללים שיסייעו לכם להתמקצע ולהשביח את מיומנותכם ולהפוך אתכם למקצוענים של ממש.
מי זקוק לכותבת תוכן?
לקוחות רבים נזקקים לכותבת או כותב תוכן, ביניהם: בעלי חנויות מקוונות, בעלי מגזינים מקוונים, גופים מקצועיים שונים, עורכי דין, רואי חשבון, בעלי פורטלים ועוד. כל אחד מהם דורש מאמר בנוסח המתאים לו: מאמרים שימשכו קונים לבצע קנייה או ללמוד על מוצר, מאמרי תדמית, מאמרים עיתונאיים, מאמרי סקירה של מגמות וחידושים בשוק, ועוד.
כללי אצבע לכותב תוכן מתחיל
התמחות:
זהו את הנישות שבהן אתם מבינים יותר או הגדירו את אלה שבהן אתם רוצים להתמחות – כך תוכלו לחדד את מוקד הכתיבה שלכם ולייחד את עצמכם בשוק עמוס כותבים, תוך הפיכתכם לבני סמכא. ההתמחות פירושה קריאה אינסופית של חומרים מתאימים, חידושים, עדכונים מקצועיים, וכיוצ”ב. זהו תנאי בסיסי להשגת ידע ומיומנות מקצועית.
שכללו את כישורי הכתיבה שלכם:
הרשת מציעה כיום שלל פלטפורמות לכתיבה – בלוגים, פוסטים, מאמרים, vlogs (בלוגי וידאו), ועוד ועוד. לכן היא גם מהווה בית להמוני כותבות וכן כותבי תוכן שאינם מקצוענים. אתם, לעומת זאת, רוצים להיות מקצוענים. לפיכך מומלץ לחדד את כישורי הכתיבה שלכם, באמצעות קריאה מרובה של כתיבה מקצועית, קורסים אונליין וכאלה שלא מקוונים, עצות של כותבים ברשת, וכל דרך אחרת שבה תבחרו.
למדו את כללי הלשון העברית (יש שפע ספרים בנושא זה), הפיסוק והעברית התקנית:
תמיד אפשר להיכנס לאתר האקדמיה ללשון העברית ולהקיש כל ביטוי שתרצו, או לחפש כללי כתיבה באתר “רב מילים”. זכרו: אתרים רציניים לא מעסיקים כותבים לא רציניים, לפחות לא מבחינת הידע בלשון העברית. מובן שתמיד תוכלו לכתוב באופן חובבני לאתרים שוליים, אבל סביר להניח שלא זו כוונתכם.
למדו את יסודות קידום האתרים (SEO – Search Engine Optimization):
הרשת פועלת באמצעות אלגוריתמים של קידום מילות חיפוש, ולפיכך במאמרים שאתם כותבים לא די לכלול תוכן מרתק אלא חייבות להופיע מילות חיפוש אשר ישפרו את הנראות של המאמר באינטרנט ויכווינו את קהל היעד אליהם כשקהל הקוראים מקליד ביטויים במנועי החיפוש, כמו גוגל. קידום האתרים במנועי החיפוש נעשה באמצעות חידוד שאילתות שעונות על הדרישות של מנוע החיפוש.
האם שמתם לב? ביטוי המפתח למאמר זה הוא כותב תוכן.
בסופו של דבר, מטרתכם בכתיבת תוכן היא להגיע לכך שהמאמרים שלכם ידורגו כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. לכן עליכם לכלול כמה שיותר מילות חיפוש רלוונטיות במאמרים שלכם. שימו לב: יותר מדי מילות מפתח באופן מלאכותי יזוהו על ידי מנוע החיפוש ויגרמו לדחיקת המאמר שלכם לשוליים. 7-6 מילות מפתח במאמר של 700-500 מילים הן כמות מספקת למה שמכונה “חיפוש אורגני” (טבעי).
צרו נוכחות מקצועית ברשת:
בין אם ברשתות החברתיות, או באתרים מקצועיים – מומלץ שתיצרו לכם נוכחות מקוונת. למשל: באמצעות אתר כמו LinkedIn, שבו אתם מעלים פרופיל מקצועי של עצמכם ובו תוכלו לפרט אודות ניסיונכם המקצועי, תחומי ההתמחות שלכם, ואם יש לכם – מומלץ להעלות תיק עבודות. זהו צומת המפגשים המקצועיים שלכם, ודרכו תוכלו ליצור נטוורקינג שעשוי להוביל להיכרויות מקצועיות חשובות, לשיתופי פעולה עם כותבים ואנשי מקצוע בתחום שבו אתם מתמחים, ועוד. בכלל, הנטוורקינג הוא כלי עוצמתי עבור כל כותבת תוכן מתחילה. לכן מומלץ להצטרף לקהילות מקוונות, להשתתף בפורומים ולהתחבר עם כותבים ואנשי מקצוע.
הכינו תיק עבודות:
כל מי שירצה לשכור את שירותיכם יבקש מכם דוגמאות כתיבה. לכן, אם אתם רוצים לעבוד ככותבת תוכן או כותב תוכן, עדיף שתדאגו להכין כמה שיותר כאלה, מסוגים ובסגנונות שונים – מאמר דעה, מאמר קידום מסחרי, מאמרים לאתרים מקצועיים בנושאים שונים, וכו’. ככל שתרחיבו את מאגר היצירות שלכם ואת נושאי המחקר וההתמחות שלכם – כך ייטב. במהרה תגלו ברשת שלל פלטפורמות שבהן תוכלו להציג את כתיבתכם – אם אלה בלוגים בנושאים שונים, אם טורי דעה אישיים ואם כתבות מסחריות באתרים שונים ששואבים בלי סוף מידע.
תוכלו כמובן גם להקים אתר משלכם שבו תעלו את דוגמאות הכתיבה השונות ואשר אם ייכתבו בצורה הנכונה יוכלו להגיע גם לנראות טובה יותר במנועי החיפוש. אלה תמיד יוכלו לשמש אתכם כחלון ראווה. לצורך הכנת תיק העבודות יש, כמובן, צורך במעקב מתמיד אחרי השווקים והתחומים שבהם אתם רוצים ליצור התמחות, לעקוב אחר מגזינים דיגיטליים, אחרי טכניקות כתיבה עדכניות, ועוד.
חפשו הזדמנויות עצמאיות להעלאת תכנים:
ברשת יש פלטפורמות שונות המציעות פרויקטים לכל כותב שאפתן. העלאת תכנים אליהן תסייע לכם לצבור ניסיון, וכמובן להגיע לעיניהם של כמה שיותר מעוניינים ומחפשי כישרונות. בין הפלטפורמות באנגלית: Upwork , Freelancer ו-Fiverr.
איך כותבים כתבה
כתבה – בין אם היא מסחרית או מקצועית – צריכה לעמוד בכללי כתיבה מקצועיים. העיקריים שבהם:
כותרות:
Ø כותרת ראשית –
הקפידו על כותרת שתשמש כ”חכה” למשיכת הקורא לקרוא את הכתבה. לפיכך עליה לסקרן ולהיות ממוקדת. דהיינו, להעביר את המסר העיקרי של הכתבה במילים ספורות.
Ø כותרת משנה –
באה מתחת לכותרת הראשית, באורך של 20-15 מילים, ומהווה תקציר של מה שנאמר בכתבה. תפקידה לחסוך מהקורא הממהר או חסר הסבלנות את הצורך לקרוא את כל הכתבה ולאפשר לו להבין בקצרה את החדשות והתובנות העיקריות שהכתבה מביאה.
Ø כותרות ביניים –
כדי לחתוך גושי טקסט ארוכים ומייגעים, וכדי לסייע לקורא לקבל מושג מה הוא עומד לקרוא ברצף הטקסט הבא, הכניסו כותרות קצרצרות שמהוות מעין “חכה” נוספת ומעוררות עניין בקורא תוך כדי קריאה.
פסקאות:
Ø פסקת פתיחה –
מעבר לכותרת ולכותרת המשנה, הקפידו להביא לגולש את עיקר הדברים על קצה המזלג בפסקת הטקסט הפותחת של הכתבה. למעשה, פסקה זו היא חזרה שלישית על עיקרי הדברים שהכתבה מביאה, בצורה מורחבת יותר מאשר כותרת המשנה.
Ø הקפידו על פסקאות קצרות –
לגולש האינטרנט, בניגוד לקורא העיתונים המודפסים, אין סבלנות לפסקאות ארוכות. פסקאות קצרות מאפשרות לו להתקדם במהירות מנושא לנושא. כל פסקה תיוחד לנושא אחד. אל תרחיבו בכמה נושאים באותה פסקה – זה מעמיס על הקורא ומפריע לו להתמקד בצורה הפשוטה ביותר בנאמר.
לשון ואלמנטים נוספים:
Ø הקפידו על שפה פשוטה –
גם אם אתם כותבים לאתר מקצועי ובנושא מקצועי, דאגו שהשפה תישאר פשוטה (אבל לא פשטנית), כדי לא להכביד על הקורא. העיקר הוא המסר, ושפה מורכבת וכבדה תעייף את הקורא ולא תועיל להעביר אותו טוב יותר.
Ø תמיכה ויזואלית –
תמונות או איורים שמלווים את הכתבה מסייעים לקורא לקבל מושג על מה מדובר בכתבה, לרענן את גושי הטקסט ולהוות השלמה לטקסט (תמונה שווה יותר מאלף מילים). לכל תמונה כדאי לצרף כיתוב קצר שמסביר אותה.
Ø מידע תומך (אינפו) –
טבלאות נתונים, סטטיסטיקות, פירוק מידע מספרי שמופיע בכתבה במלל לכדי מסר קצר ובהיר. כל אלה מסייעים בעיקר כשמדובר בכתבות שכוללות מידע כלכלי, השוואתי, כמותי, וכו’. בדרך זו הגולש יכול להסתפק בהצצה בטבלה המספרית – ולהבין מיד במה מדובר. הדבר נכון כמובן במקרה של כתבה שכוללת סקר – עדיף להמיר את הנתונים המספריים שבטקסט לגרף ברור.
Ø תחקיר –
מיותר לציין, אבל בכל זאת: אם אתם מתכוונים להתמקצע, בכל נושא ותחום שהוא, חובה לערוך תחקיר מעמיק לפני כתיבת הכתבה. בדרך זו תיצרו לכם שם של כותבים מיומנים, מקצועיים, אחראיים ורציניים. הבאת מידע שאינו מגובה, ואינו תוצא של תחקיר רציני, תחשוף בפני אנשי מקצוע כי כותב הכתבה אינו מספיק מיומן/רציני. יתר על כן – כתיבה רשלנית עלולה ליצור לכם שם רע, וזה הדבר האחרון שאתם רוצים בו אם אתם מתכוונים להתמקצע בתחום.
Tabello – הבית של כותבי התוכן
אם את רוצה לפצוח בקריירה של כותבת תוכן, או אם אתה רוצה להיות כותב תוכן – פנו אלינו. יש לנו צוות של קרוב ל- 50 כותבי תוכן מוכשרים, ואנחנו תמיד שמחים לקבל כותבים נוספים.
דרושים כותבי תוכן? פנו אלינו!
אנחנו מספקים אלפי תכנים מידי חודש. צוות כותבי וכותבות התוכן שלנו הטרוגני במיוחד, ומורכב מכותבי תוכן המתמחים במגוון רחב של תחומים, כגון משפטים, ביטוח, נדל”ן, ובמגוון רחב של סגנונות כתיבה – כתיבה שיווקית, כתיבת תיאור מוצר, תוכן לדפי נחיתה ועוד ועוד. אין לכם למה לחכות יותר, אתם כבר לא צריכים לכתוב יותר את התוכן בעצמכם: מצאתם כותב תוכן. פנו אלינו: 054-6791790