כתיבת תוכן לעסקים – הדרך להצלחת העסק שלך
יצירת כתיבה עסקית משכנעת להצלחה עסקית: כך עושים את זה נכון
במאמר שלפניכם נסביר מדוע כתיבת תוכן לעסקים, או בשמה הנוסף: כתיבה עסקית, יכולה להקפיץ את העסק שלכם ולהביא לו לקוחות חדשים. הרבה לקוחות חדשים. שווה קריאה לדעתנו.
בעידן הדיגיטלי, שבו המידע נמצא בשפע בשלל פלטפורמות, ומשום כך טווח הקשב של הגולש הוא קצר, אחד האתגרים המרכזיים של עסקים הוא יכולתם להבליט עצמם באוקיינוס הרעש המקוון. אחת האסטרטגיות המרכזיות ללכידת תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי ולאחר מכן שמירה על העניין שלו בכם היא באמצעות יצירת תוכן איכותי ומשכנע.
אז מהי כתיבת תוכן לעסקים? אילו עסקים זקוקים לתוכן? מה נותן התוכן לעסקים? ואיך יוצרים כתיבה עסקית משכנעת שתוביל אתכם למטרות הנ”ל? בשורות הבאות נביא את התשובות לשאלות הללו כולל כמה טיפים ליצירת כתיבת תוכן לעסקים מוצלח.
מחפשים כתיבת תוכן לעסקים?
אנחנו כאן בשבילכם.
אנחנו מתמחים בכתיבת כל סוגי התוכן, כולל כמובן כתיבה עסקית. פנו אלינו – אנחנו מבטיחים לחזור אליכם כמה שיותר מהר
יתרונות כתיבת תוכן לעסקים
למדיה הדיגיטלית יש יכולת לבסס נוכחות מקוונת חזקה והיא מהווה כלי רב עוצמה לשיווק תוכן. עסקים יכולים ליצור ולהפיץ תוכן חינוכי בעל ערך באמצעות בלוגים, סרטונים, סמינרים מקוונים ופורמטים אחרים. דבר זה לא רק מסייע למצב את העסק כבר-סמכא בענף שלו, אלא גם מספק ללקוחות פוטנציאליים את המידע שהם צריכים כדי לקבל החלטות מושכלות.
באמצעות המדיה הדיגיטלית עסקים יכולים לעצב ולקדם את זהות המותג שלהם באופן פעיל. העברת מסרים עקבית בערוצים דיגיטליים שונים עוזרת לבנות מודעות למותג. כתיבה שיווקית עסקית מרתקת, גרפיקה מושכת ויזואלית ואלמנטים אינטראקטיביים תורמים ליצירת תדמית מותג חיובית ובלתי נשכחת.
בנוסף, המדיה הדיגיטלית מאפשרת לעסקים למקד פנייה לקהל יעד מוגדר. גישה ממוקדת זו מובילה לרוב לאחוזי המרה גבוהים יותר (הנעת הלקוח לבצע רכישה, להצטרף למועדון לקוחות, להירשם לניוזלטר, וכו’) ולהחזר טוב יותר על ההשקעה שלכם בפרסום האתר שלכם (ROI).
כמו כן, המדיה החברתית, בלוגים ועוד מאפשרים לעסקים יתר מעורבות ואינטראקציה ישירה עם קהלי היעד ולקוחותיהם בזמן אמת. משוב של הלקוחות ותוכן שנוצר על ידי משתמשים תורמים לתחושת קהילה ומטפחים נאמנות לקוחות.
במחקרים שונים נמצא כי עסקים המאמצים טכנולוגיות דיגיטליות מסוגלים להסתגל טוב יותר לשינויים בהתנהגות הצרכנים, מגמות שוק והתקדמות טכנולוגית. יכולת הסתגלות זו מטפחת חדשנות ומסייעת לעסקים להישאר תחרותיים בנוף המשתנה במהירות.
מכאן שכל עסק המכבד את עצמו חייב להיות בעל נוכחות ברשת. אז בין אם אתם חנות למוצרי אלקטרוניקה, רופאים, קוסמטיקאיות, בעלי גלריה, אמנים יוצרים שרוצים לצרף לקוחות חדשים, או שאתם בעלי אתר תוכן מקצועי (למשל, בנושאי הייטק או כדורגל) שרוצים להגיע למביני העניין בתחום – אתם חייבים להיות בעלי נוכחות מקוונת רצינית.
כיצד יוצרים כתיבת תוכן לעסקים משכנעת ליצירת הצלחה עסקית
הכירו את קהלי היעד שלכם ואת הצרכים שלהם
תנאי יסודי ליצירת כתיבה עסקית אפקטיבית הוא הכרת הצרכים של קהל היעד הפוטנציאלי שלכם, העדפותיהם הצרכניות ו”הנקודות הכואבות” שלהם (מה חסר להם, היכן הם לא מסופקים). עריכת מחקרי שוק, ניתוח משובים של לקוחות ומעקב אחר מעורבות של לקוחות – כל אלה יבטיחו היכרות הרבה יותר טובה עם קהל היעד שלכם.
התאימו את סוג התוכן לקהל ודאגו לדוור אותו בהתמדה
בין אם מדובר בבלוג מקצועי, מאמר לאתר שלכם או לאתר אחר, פוסטים במדיות החברתיות, סרטוני וידיאו או פודקאסטים – דאגו לגוון את אסטרטגיות הפנייה שלכם לקהלי היעד השונים כדי להבטיח חשיפה מרבית. גיוון אסטרטגיית התוכן שלכם תסייע לשמור על מעורבות הקהל שלכם ולקלוע להעדפות האישיות של קהלים מגוונים. מובן שאם אתם בעלי עסק – כדאי לפרסם הנחות, מבצעים, וכו’ באופן שוטף ועקבי – לא אחת לפרק זמן ממושך מדי. מיותר לציין שעליכם להבליט מוצרים/שירותים חדשים, כדי שמנועי החיפוש “יראו” אותם. תמיד כדאי לייצר אטרקציות לקהלי היעד שלכם (נשים, ילדים, וכו’) באמצעות מתנות, שוברי חג ויומולדת, וכו’. לצורך כך ניוזלטר שנשלח למועדון הלקוחות שלכם הוא אמצעי מצוין. ניוזלטר הוא גם אמצעי מצוין להגיע לקהלי יעד מקצועיים שמחפשים חידושים.
איכות עדיפה על כמות
הרשת מלאה במלל מכל הסוגים, ולקהל הגולשים – בעיקר אם הוא צורך את התוכן באמצעות הסלולר שלו – אין סבלנות ליותר מדי מילים, או למשפטים ולפסקאות ארוכים. לכן עדיף תמיד לכוון לכך שתייחדו את האתר/טקסט שלכם בכתיבה עסקית איכותית. אם אתם רוצים לבדל את עצמכם כברי-סמכא בתחום שלכם – דאגו להביא לגולשים מידע חדשני ועדכני, מועיל (פותר בעיות ומספק צרכים) ומרתק. השקיעו בתחקירי עומק אודות החומרים שאתם מעלים, הביאו דברי מומחים בתחום, ובכלל – חשבו כיצד אתם משאירים על הגולשים רושם מתמשך באמצעות כתיבת תוכן לעסקים איכותית ואטרקטיבית.
לשון הכתיבה העסקית והעריכה
כאמור, לגולשי האינטרנט אין עודף סבלנות. הם מוצפים במידע אינסופי, ולכן כדי לשלוח אליהם חכה שגם תצליח לדוג אותם עליכם לפגוע כמה שיותר מדויק בצרכים שלהם וברצונותיהם. בנוסף, אל תסבכו להם את החיים עם מילים גבוהות מדי, עם משפטים ארוכים מדי ועם פסקאות שלא נגמרות. הקפידו על מילים בגובה העין (למעט במאמרים אקדמיים או מקצועיים שמדברים לאנשי מקצוע שמבינים את הטרמינולוגיה), על משפטים של עד 15-10 מילים, ועל פסקאות שכל אחת מהן מוקדשת לנושא אחד בלבד. אם יש אפשרות לשלב הומור בכתיבה העסקית (לא הומור נמוך כמובן) – הדבר מומלץ.
בשום אופן אל תשתמשו בסלנג או בשפה לא תקנית – עריכה לשונית ראויה ולשון נקייה הם תנאי להפיכתו של טקסט טוב לטקסט טוב יותר.
הקפידו להציג בראש המאמר כותרת מושכת עין ותשומת לב, ולאחריה כותרת-משנה שמרחיבה בנוגע לתכנים שמופיעים בכתבה/מאמר כדי לצוד את העניין של הגולש בעזרת מידע רחב יותר. הקפידו לשלב בטקסט כותרות-ביניים שמציגות בשתיים-שלוש מילים את ההיילייט של הפסקאות הבאות. כותרות אלה מספקות תחנות עצירה לעינו של הקורא ומקילות עליו את מלאכת הקריאה.
כדי להפוך את הקריאה לקלה ומרתקת עוד יותר – חשוב לשלב במאמרים תצלומים מושכי עין, או כאלה שחיוניים להסברת התוכן. אם יש צורך באינפוגרפיקה – טבלאות, גרפים, עוגות סקרים וכו’ – שתדגיש את הנתונים שנחבאים בטקסט, חשוב מאוד לשלב אותה.
אופטימיזציה למנועי חיפוש
אבל גם מאמרים טובים ככל שיהיו – לא “יתגלו” על ידי הגולשים שאליהם אתם רוצים להגיע אם לא תשפרו את נוכחותו של האתר שלכם ברשת. כדי להגיע אל הגולשים המחפשים את הנושאים הקשורים לתחום שלכם – עליכם לקדם את האתר והמאמרים שבו באמצעות יצירת מה שמכונה אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש (SEO). דהיינו, עליכם להגדיר מהן מילות המפתח של המאמר שלכם – כאלה שהן ה”מבוקשות” ביותר על ידי מי שמחפש תכנים התואמים את התחום שלכם. למשל, במאמר שאתם קוראים כרגע מילות מפתח יכולות להיות כתיבה עסקית, כתיבת תוכן, כתיבת תוכן לאתרים, הצלחה עסקית מקוונת, וכיוצ”ב.
את מילות המפתח עליכם לשלב באופן אסטרטגי בתוכן שלכם – לא יותר מדי מהן, אלא במידה סבירה (כדי שמנועי החיפוש לא יידחו אתכם), ובצורה שמשתלבת באופן טבעי בטקסט ולא באופן מלאכותי. האופטימיזציה הזו לא רק תשפר את הדירוג של האתר שלכם במנוע החיפוש, אלא גם תעזור ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלכם כשהם מחפשים מוצרים או שירותים קשורים.
בחירה בכותב תוכן מדויק לכתיבה שיווקית עסקית
אסור לכם לפשל בבחירת כותב תוכן שיכתוב עבורכם כתיבה עסקית – כותב טוב יתרום לאתר, בעוד כותב שאינו מנוסה בכתיבה כזו – יכול לגרום לירידה באיכות. בחרו בנו – Tabello. שירותי כתיבת התוכן לעסקים שאנחנו מספקים מידי שנים, הביאו ללקוחות שלנו אלפי לקוחות חדשים. פנו אלינו.