כתיבת תוכן לאתרים

כתיבת תוכן לאתרים: הופכים גולשים ללקוחות

כתיבת תוכן לאתר, יכולה לשמש גורם משמעותי בכל מה שקשור להצלחת האתר, והעסק שעומד מאחוריו. אם התוכן שנכתב הוא תוכן שיווקי איכותי שנכתב על ידי כותב תוכן מוכשר ומנוסה, סיכוי טוב שהגולש שנכנס לאתר יתרשם, וישאיר פרטים או יבצע רכישה. אם לא מדובר בתוכן שיווקי טוב וקולע, או אם כותב תוכן לא מנוסה ולא מוכשר אחראי על התוכן – חבל הזמן ועל המלל. האתר לא יעשה את העבודה.

כי בסוף, לא משנה עד כמה האתר מעוצב היטב, או עד כמה בעל העסק והאתר נותן את נשמתו בשביל הצלחת לקוחותיו – אם התוכן לא איכותי, האתר לא ימכור. 

אל תחסכו על כתיבה. מלל שיווקי טוב, יכול לגרום ללקוח פוטנציאלי  להחליט לרכוש דווקא מכם. מלל בינוני ורגיל, יגרום לאותו הפוטנציאלי לבדוק גם עם אתר מתחרה, ואם שם הכתיבה תמשוך אותו – הוא כבר לא יחזור אליכם.  

הבבואה של האתר

תוכן הוא הרבה מעבר למילים. הוא זה שיקבע איפה האתר שלכם ימוקם בגוגל. כי אם מדובר בתוכן שיווקי טוב ומחדש, גוגל יזהה זאת וימקם את האתר במקומות גבוהים בגוגל, ולכן חשוב לשים לב שלכותב התוכן לאתר שלכם יש ניסיון בכל הנוגע לעולם ה-SEO (ואם הוא לא מכיר את המושג – כנראה שהוא לא מתאים לאתר שלכם;) 

אם מדובר בכתיבה מוצלחת ואטרקטיבית – הגולשים שיגיעו לאתר יישאבו לתוך המאמרים שנכתבו, ויקראו אותם. כי כתיבה היא דבר מושך, וביכולתה לשכנע גולשים להשאיר פרטים, או אולי אפילו לבצע פעולה.

במילים אחרות – כתיבת תוכן לאתרים יכולה לגרום לגולש אנונימי להפוך ללקוח חדש. 

שימו לב ליחס עלות מול תועלת: תוכן לא עולה יותר מדי. כל עמוד באתר יעלה לכם באזור 80-200 ש”ח, כתלות באורך וסוג התוכן. המלל הוא גם קבוע, ויכול להישאר באתר מסוים באופן סטטי שנים רבות (אם כי רצוי לחדש ולשנות מעת לעת). לעומת זאת, אם מדובר בכתיבה איכותית, הרי שהלקוח יכול לרכוש בסכומים של מאות ואלפי שקלים. הוא גם יכול להפוך להיות “לקוח חוזר”. לדעתנו לפחות, מדובר בעסקה משתלמת. 

 

מחפשים כתיבת תוכן לאתרים? אנחנו כאן בשבילכם.

אנחנו מתמחים בכתיבת כל סוגי התוכן. פנו אלינו – אנחנו מבטיחים לחזור אליכם כמה שיותר מהר

משמעות בחירת כותב תוכן לאתר שלכם

אחרי כל כך הרבה אתרים שכתבנו, אנחנו יכולים לומר בפה מלא: אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר של כל אתר באשר הוא, היא מי יהיה כותב התוכן לאתר. למעשה, כותב תוכן מנוסה יספק תועלת כל כך הרבה יותר גדולה מכותב תוכן מתחיל וחסר ניסיון, באופן שההבדל הכספי בין השניים הופך להיות זניח. נסביר מדוע:
– כותב תוכן מנוסה ידע כיצד לכתוב תוכן שיקדם את האתר בצורה אורגנית (SEO), ויגרום לו לטפס במנוע החיפוש.
– כותב תוכן מיומן ידע כיצד להכין תוכן שיווקי שיגרום ללקוחות לבצע פעולה.

– הוא גם יגרום ללקוחות לקרוא את הכתבות, ולהישאר באתר לאורך זמן רב יותר.

– הכתבות שהוא יצור יהיו אטרקטיביות, מושכות, ישמשו כמראה של האתר וישדרגו אותו בכמה רמות.
לעומתו, כותב ללא ניסיון מתאים, יוכל לספק כתיבה סתמית, שלא תתקרב לכתיבה שיווקית טובה. אין ספק שהיא לא תתרום יותר מדי לאתר. היא גם יכולה להזיק לו – גולשים יעזבו מהר את האתר, ואין סיכוי שישאירו פרטים.
סמכו עלינו – פנו לכותב תוכן טוב. פנו לכותבי התוכן של טאבלו. 
 

סוגים שונים של תוכן באתר

בואו נחשוב לרגע אילו עמודים יש באתר:

1. דף הבית: 

זהו הדף המרכזי ביותר באתר, הדף אליו יגיעו רוב הגולשים שייכנסו לאתר שלכם. מעבר לעובדה שהדף חייב להיות מעוצב ברמה גבוהה ומושכת, הכתיבה בו חייבת להיות מדויקת. שימו לב – הרבה כתיבה בדף הבית לאו דווקא תגרום לקורא להשאיר פרטים; דווקא משפט חזק ושיווקי, אפילו שימוש בקופירייטר שיבצע קופי לאתר, פירוט שירותים ותיאורי מוצרים שנכתבו בצורה מדויקת – יכולים לגרום לקורא להישאר לקרוא, להישאב פנימה וזהו – שביתם אותו והוא לקוח שלכם.  

2. אודות וצור קשר 

 

כל אתר מכירתי או נותן שירות, חייב לשדר בראש ובראשונה – אמינות. את האמינות קונים באמצעות כתיבת דף האודות, במסגרתו חובה לפרט על העסק והאנשים מאחוריו, יחד עם דרכים ליצירת קשר – כל זאת כדי שיראו שאתם אמיתיים. רצוי מאוד לצרף תיעודים של לקוחות מרוצים, על מנת שיבינו שמדובר בעסק מתפקד. צירוף תמונה של האנשים מאחורי העסק חשובה מאוד כדי לשדר אמינות מרבית ולפזר את עננת האנונימיות. 

3. עמודי שירות מרכזיים

 

אנשים הגיעו לאתר שלכם, ככל הנראה בשל אחת משתי הסיבות הבאות:

א. לקבל שירות 

ב. לקבל מידע

בהנחה שהם הגיעו במטרה לקבל שירות מסוים, אנחנו, בתור בעלי האתר, חייבים לתת להם מידע מפורט אודות אותו השירות, ומה מייחד אותנו, כנותני השירות (על מנת שהם יבחרו דווקא בנו). לשם כך, חשוב לבחור כותבים איכותיים, שיכתבו את עמודי השירות בצורה שתספק מידע מחד, ומאידך, באופן של כתיבה שיווקית שתגרום לגולשים להישאר. 

4. מאמרים אינפורמטיביים

 

בעלי האתר צריכים לספק גם מאמרי מידע איכותיים, שיפורסמו בבלוג האתר, על מנת לתת מענה לגולשים שהגיעו לאתר כדי לקבל מידע. מי יודע, אולי אחרי שהם יקראו את המאמר, יחליטו הגולשים להשאיר פרטים או לבצע רכישה? על הכתיבה כאן להיות אינפורמטיבי בעיקרו, עם קצת נגיעות שיווקיות. לצד זאת, חשוב שהמאמרים לבלוג ייכתבו באופן שמתכתב עם דרישות הקידום האורגני (SEO) של מנועי החיפוש, כדי שהכתיבה תשרת גם את מטרות הקידום של האתר. להרחבה בעניין, אפשר לקרוא את המאמר שכתבנו בעניין כתיבת תוכן לקידום אתרים.  

איך אנחנו כותבים נכון ויעיל?

במרוצת השנים, כתבנו תכנים לאלפי אתרים. הכתיבה שלנו מופיעה בכל מקום. באתרים של עורכי דין, באתרים של רופאים, באתרים של בעלי מקצוע, ולמעשה כמעט בכל נושא. תנסו אותנו.. נראה אם נמצא נושא שלא כתבנו עליו. 

לכל אתר ואתר אנחנו, בטאבלו, מצמידים כותב תוכן או כותבת שיכתבו את המאמרים לאתר. לעיתים, לבקשת לקוחותינו, אנחנו בוחרים בכמה כותבי תוכן, כדי לשמור על גיוון. הכל – כדי שהאתר יצא כמו שצריך ויספק לבעליו מקור הכנסה מקסימלי.

אז רגע לפני שאתם פונים אלינו, החלטנו לספק לכם סקירה חשובה שבוחנת את רזי הכתיבה לאתרים. במדריך נסקור כיצד ליצור בלוגים מושכים, מהי החשיבות של תוכן שיווקי, כיצד לענות על צורכי הגולשים שלכם ולהעשיר אותם, וכיצד ליצור אופטימיזציה לבלוגים שלכם. מדובר למעשה  במדריך שכל כותב תוכן לאתרי אינטרנט חייב לדעת

 

על הכתיבה

העובדה שהאינטרנט ממלא את חיינו מכל כיוון, והפך את העולם לכפר גלובלי, פירושה כי היכולת לתקשר תכנים בכל שפה אפשרית יוצרת גם מרחב פעולה תקשורתי, תרבותי, מסחרי, חינוכי, פוליטי, דתי, ועוד ועוד. בתוך מרחב הפעולה הזה גם כתיבת תוכן לאתרים דורשת מיומנויות כדי להגיע בצורה הטובה והנכונה ביותר לקהלי יעד מגוונים ברשת: שותפים עסקיים, לקוחות של מוצרי צריכה ופנאי, כלי תקשורת מקוונים, פורומים מכל סוג שהוא, תכנים לימודיים, מסרים פוליטיים, מידע מקצועי, וכו’. בניגוד למיילים ולפוסטים ברשתות החברתיות – כתיבת תוכן לאתרים דורשת התמקצעות. בשורות הבאות נביא את הטיפים העיקריים לכותב המתחיל או המתקדם.

כתיבת תוכן שיווקי לאתרים: כללים מקדימים

תוכן שנכתב באתר האינטרנט של הלקוח, הוא אחד מאמצעי השיווק והפרסום החשובים ביותר של כל עסק. הסיבה לכך היא שהתוכן מייצג הלכה למעשה את העסק של הלקוח, מפרט במה מתעסק הלקוח, מציג את השירותים או המוצרים של הלקוח וכן הלאה.

על בעל העסק לשקול לכתוב את התוכן בעצמו. זאת, מכיוון שבעל העסק הוא הגורם שמכיר את העסק והשירותים שלו – הכי טוב. אף כותב תוכן לאתרים, טוב ומקצועי ככל שיהיה, לא יצליח לכתוב בצורה נכונה כמו בעל העסק. מכאן ברורה החשיבות הרבה של סוג הכתיבה הנ”ל, ועל כן אין להקל בה ראש כלל וכלל. טרם הכתיבה, חשוב שכל כותב וכל בעל אתר או עסק, יכיר את הכללים המקדימים הבאים:

ככל שבעל העסק לא יכול לכתוב את התוכן, בין אם מפאת חוסר זמן ובין אם בשל חוסר רצון/יכולת לכתוב את התוכן, יש לבחור בכותב תוכן שמכיר ובקיא בתוכן הנכתב.

זאת הסיבה אגב, שאצלנו ב- Tabello יש 50 כותבים. לכל כותב יש את הייחודיות וההתמקצעות שלו, וכך אנחנו מתאימים כל כותב לכל משימת כתיבה.

אחרי שבחרתם כותב או כותבת, חשוב לוודא ששני הצדדים – כלומר בעל העסק והאתר מצד אחד והכותב או הכותבת מצד שני, מתואמים. כדי לוודא זאת, כדאי לקיים שיחה מקדימה בין הצדדים. זו יכולה להיות התכתבות ווטסאפ, שיחת טלפון, או אפילו סרטון או הקלטה בהם הלקוח מסביר מה בדיוק הוא רוצה שייכתב בכל פסקה של כל עמוד באתר. כן, עד כדי כך חשוב להיות מדויקים, וזה בדיוק מה שאנחנו, הצוות של Tabello, עושים.

כעת אחרי שקיבלנו טיפים חשובים גם כדי לשווק מעט אותנו נספק כמה הסברים על איך בפועל מייצרים כתיבת תוכן לאתרים. בעלי אתרים, בעלי עסקים, וכותבים – אתם חייבים להמשיך לקרוא.

מהם בלוגים?

הבלוגים הם מאמרים באורכים משתנים, שבהם הכותב מתייחס לסוגיות מקצועיות או אחרות שבהן דן האתר שבו מועלה הבלוג. לפניכם 8 רעיונות לשיפור הבלוג שלכם:

1. ענו על שאלות עבור גולשים מתחילים בתחום שבו אתם מתמחים.

2. במידה שאתם פונים לקהל המתמצא היטב בנושא – צרו בלוג מורכב ומעמיק.

3. השוו מוצרים, שירותים ודעות שונות.

4. צטטו את מקורות המידע הטובים ביותר באותו נושא.

5. אם מדובר במדריכים – תנו עצות של “איך לעשות/להרכיב/למצוא” צעד אחר צעד.

6. הקפידו להביא חדשות מהארץ ומהעולם בתחומים שבהם אתם עוסקים. היו מרכז המידע בתחומים אלה.

7. וכמובן – הביאו את החדשות של החברה/העסק שלכם.

8. אל תשכחו – אינפוגרפיקה (מידע, טבלאות, סקרים, שרטוטים) – תמיד מוסיפה חזותית ותוכנית לגולש ושוברת את גודש הטקסט. הדבר נכון במיוחד כשמדובר בצורך לפשט נתונים כבדים.

8 טיפים ליצירת אופטימיזציה באתר  למנועי חיפוש

הזכרנו כבר את חשיבותו של כתיבה שיווקית לאתר, באופן שיתכתב עם ציפיות גוגל: כתיבה נכונה שעוקבת אחר אותן הציפיות, תגרום לאתר שלכם להופיע במקומות גבוהים בדירוג גוגל. איך עושים זאת? הנה 8 טיפים: 

1. זהו את מילות המפתח (אלה שאותן הגולשים סביר שיחפשו כשם מתעניינים בנושא שעליו אתם כותבים)

2. הקפידו על הכנסת מילות המפתח לטקסט המאמר.

3.  צרו כותרת שעונה על הנושא שאותו הגולש עשוי לחפש וכתוב אותה בפונט 1H (הדבר מותאם למנוע החיפוש של גוגל)

4.  כתבו תיאור כללי של המוצר/שירות/נושא כך שיגביר את הקליקים למאמר.

5.  הקפידו על כתיבה איכותית ולא רשלנית, ודאי שלא עם טעויות כתיב – זהו הרושם שאתם משאירים על הגולש בנוגע לרצינותכם ולמקצועיות שלכם.

6. הכניסו כותרות ביניים שגם בהן משולבות מילות מפתח. כתבו אותן עם התג (הפונט) של הכותרת.

7.  שפרו את הניווט באתר שלכם בעזרת לינקים פנימיים – קשרים בין מאמר למאמר.

8.  צרו תוכן אינטראקטיבי עם הגולשים: בקשו מהם לענות על שאלות, סקרים, נתונים, וכו’. כך הם ישהו יותר זמן באתר שלכם, יעקבו אחר המדיה החברתית שלכם, וכך תעצימו את המודעות למותג שלכם.

 

 

 

כיצד ליצור כתיבת תוכן שיווקי לאתרים?

 

כתיבת תוכן שיווקי לאתרים, כזו ש”אשכרה” תמכור, דורשת הקפדה על איכות ומקצועיות. הנה כמה טיפים לכתיבה טובה:

·      התחילו מייד בפסקת הפתיחה בהצגת רעיונות שימשכו את עינם של הגולשים, בהתבסס על היכרות עם הצרכים, תחומי העניין ונקודות החולשה שלהם. אל תכניסו מלל מיותר בתחילת הבלוג שיצריך את הגולשים לחפש את העיקר רק בהמשך.

·      מצאו את הנושאים העיקריים הנוגעים לקהל היעד שלכם. כדי לעשות זאת – תוכלו להיעזר במנועי חיפוש כמו Keyward Magic Tool – שבו אתם מזינים את מילת הנושא שלכם ואת הארץ שאליה אתם רוצים לפנות, והמנוע יעלה תשובות אפשריות שונות לגבי אותו נושא (למשל, אם אתם רוצים למכור ספר ברשת עם מיקוד בארה”ב – הזינו את הנושא ebooks, ותקבלו תוצאות כמו: איך למכור ספרים מקוונים, איך למכור ספרים מקוונים באמזון, מכירת ספרים מקוונים, וכו’).

·      הקפידו על תוכן התפור על מידות קהל היעד שלכם, תחומי העניין, הצרכים, המוטיבציות והנושאים ש”כואבים” שלו.

·      דאגו לספק לקהל היעד שלכם ערך מוסף – באמצעות הדרכה, הצגת פתרונות לבעיותיו ולצרכיו, וכו’.

·      השתמשו בשפה פשוטה, בהירה, עדיף בלי שימוש בסלנג, תוך הקפדה על הגעה לעיקר כמה שיותר מהר.

·      הקפידו שבכל פסקה יהיה רעיון אחד.   

·      השתמשו בסיפורים, בתמונות ובאלמנטים אינטראקטיביים כדי ללכוד את תשומת ליבו של הגולש.

·      צטטו מקורות אמינים ותמכו את דבריכם בנתונים. אם יש לכם אפשרות – הביאו ראיונות של אנשי מקצוע ומומחים.

·      הציעו ככל האפשר תוכן ייחודי, כדי לבדל את האתר שלכם מאתרים אחרים הנוגעים באותם נושאים.

·      תוכן טוב מעודד את הגולשים לנקוט פעולה – בין אם מדובר בשינוי דרך החשיבה שלהם, יישום הידע שקיבלו מהאתר שלכם, חלוקת התוכן שלכם עם גולשים אחרים, וכמובן – ביצוע רכישות (אם מדובר באתר מסחרי).

·      עדכנו את הבלוג שלכם מפעם לפעם כדי לשפר את הסיכוי שהוא יעלה במנוע החיפוש של גוגל בדירוג גבוה יותר (העמודים הנצפים הראשונים).

כתיבת תוכן לאתרים – רק דרך הכותבים של Tabello

צוות הכותבים של Tabello, מומחה ומנוסה בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט – בין אם מדובר בתוכן טכני, תיאור מוצרים באתר, או אולי תוכן שיווקי ומוכר.

טרם הכתיבה, הכותב או הכותבת יוצרים קשר עם הלקוח, ומוודאים איתו מה בדיוק הוא רוצה שייכתב בכל עמוד באתר. הלקוח יכול לבחור את הפלטפורמה – הוא יכול לשלוח לכותבים הקלטה או סרטון שלו מתאר מה הוא רוצה, הוא יכול לשלוח הודעות ווטסאפ, והוא יכול לבקש מאיתנו שנשלח כותב תוכן ליצירת קשר טלפוני עימו. כך, אנחנו בטאבלו מוודאים שהלקוח מקבל את התוכן שישרת אותו ואת העסק שלו – נאמנה.

אז אם גם אתם מעוניינים בכתיבת תוכן לאתרים שתייצג ותציג את האתר שלכם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים והגולשים שיגיעו לאתר, אתם חייבים ליצור קשר איתנו. שלחו הודעת ווטסאפ למספר: 054-6871790. 

letters of the alphabet with content words.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כלי נגישות